مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت:

اعلام وضعیت نامناسب دفن زباله به دستگاه قضایی

در عملیات محیط بانان کهگیلویه و بویراحمد ۳ قلاده خرس قهوه ای گرفتار شده در استخر آب کشاورزی در محدوده ضلع شمالی دنا نجات یافتند.
کد خبر: ۱۴۳۲۳۶۰
 به گزارش جام جم آنلاین ،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: مردم طبیعت دوست یکی از روستاهای پادنا واقع در ضلع شمالی منطقه حفاظت شده و پارک ملی دنا،در تماس با محیط بانان از گرفتار شدن ۳ قلاده خرس قهوه ای در استخر بدون آب در محدوده باغات روستا خبر دادند. 
اسلام جاودان خرد افزود: بلافاصله محیط بانان مجرب با تجهیزات مناسب به محل اعزام می شوند.
وی با بیان اینکه خرسها در استخر دارای فنس و بدون آب گرفتار شده بودند ادامه داد: محیط بانان خرس ها را از مسیر نردبان بالا آوردند و بدون کوچکترین آسیبی نجات پیدا کرده و به دامان دنا بازگشتند. 
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ضمن تشکر از همکاری خوب مردم و مسئولان در نجات خرس های گرفتار اضافه کرد: با توجه به همجواری مناطق حفاظت شده دنا با ۴۲ روستا و ۲ شهر و فصل برداشت محصولات کشاورزی این امکان وجود دارد که حیات وحش به حاشیه باغات، اراضی کشاورزی و روستاها بیایند.
وی از مردم خواست ضمن اندیشیدن تدابیر امنیتی در حاشیه باغات و استخرهای آبی اراضی خود در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را به سامانه رایگان ۱۵۴۰ یا نزدیک ترین پاسگاه محیط بانی اطلاع دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها