شاگردان افلاکی، استرالیا را بردند و قهرمان شدند

تکواندوی ایران بر بام جهان

برد تیم‌ملی تکواندوی ایران در جام‌جهانی کره‌جنوبی مقابل استرالیا در فینال باعث شد تا قهرمانی جام‌جهانی در این دوره از رقابت‌ها به شاگردان مجید افلاکی برسد. ملی‌پوشان تکواندوی ایران در نخستین مبارزه کره‌جنوبی را ۲ بر یک در راند شماری شکست دادند و سپس با برتری ۲ بر صفر در پیکار با برزیل به دیدار نهایی صعود کردند.
کد خبر: ۱۴۳۱۱۳۹
 
در دیدار نهایی نیز موفق به شکست تیم‌ملی استرالیا شدند. این دوره از رقابت‌هابا شیوه‌ای جدید برگزار شد که با همین وضعیت جدید تکواندوی ایران موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. ایران با ترکیب میرهاشم حسینی، امیرمحمد بخشی و ابوالفضل عباسی این عنوان قهرمانی را به دست آورد. در بخش آقایان این مسابقات ۸ تیم استرالیا، ساحل‌عاج، مراکش، کره‌جنوبی، برزیل، ایران، چین و مکزیک حضور داشتند.
 
​​​​​​​در انتظار مدال‌های بیشتر
جام‌جهانی تکواندو با شیوه برگزاری جدیدش از روز سه‌شنبه ۲۳ آبان با حضور ۹۶ تکواندوکار در سالن «کنیتکس» شهر گویانگ آغاز شد و امروز پنجشنبه ۲۵ آبان با برگزاری مسابقات بخش ترکیبی با حضور یلدا ولی‌نژاد، ملیکا میرحسینی، میرهاشم حسینی و ابوالفضل عباسی به پایان می‌رسد. به این ترتیب تکواندوی ایران همچنان در کره‌جنوبی شانس کسب مدال‌های بیشتر هم دارد. پیش از این تیم‌ملی تکواندوی بانوان در همان مسابقه نخست خود مقابل چین باخت و حذف شد. تیم‌ملی ایران با ترکیب ملیکا میرحسینی، یلدا، ولی‌نژاد و تینا مدانلو در این دیدار به میدان رفت و در پایان ۱۴۰ بر ۱۳۵ و ۱۵۰ بر ۱۳۵ نتیجه را به چین واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در این بخش ۷ تیم برزیل، چین، ساحل‌عاج، کره‌جنوبی (میزبان)، مکزیک، مراکش و تیم‌ملی کشورمان حضور داشتند.جام‌جهانی تکواندو که به صورت تیمی و با شیوه جدید از روز سه‌شنبه در کره‌جنوبی آغاز شده، امروز پنجشنبه با برگزاری مسابقات بخش ترکیبی با حضور یلدا ولی‌نژاد، ملیکا میرحسینی، میرهاشم حسینی و ابوالفضل عباسی به پایان می‌رسد. در فاصله مدت زمان کمی باقی مانده تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس هیچ چیز به اندازه این اهمیت ندارد که تکواندوکاران مدعی حضور در این آوردگاه عظیم امتیازات خود را در رنکینگ جهانی ارتقا دهند تا شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک افزایش دهند. با این حال گفته می‌شود که جام جهانی کره‌جنوبی در بهبود امتیازات تکواندوکاران در رنکینگ جهانی نقشی نخواهد داشت که البته این خبر تکذیب شد. این تورنمنت بزرگ و معتبر نیز باعث ارتقای تکواندوکاران در رنکینگ جهانی به دنبال افزایش امتیازات مبارزه آنها خواهد شد. به این ترتیب قهرمانی در جام‌جهانی باعث می‌شود تا سه تکواندوکار تیم‌ملی مردان یعنی میرهاشم حسینی، امیرمحمد بخشی و ابوالفضل عباسی قطعا در ماه آینده طبق آخرین به روزرسانی فدراسیون جهانی امتیازات بیشتری کسب ‌کنند و در رنکینگ با ارتقای جایگاه روبه‌رو ‌شوند اما به هر حال برای کسب سهمیه المپیک کاری بسیار سخت و طاقت فرسا خواهند داشت. 
 
کارنامه مملو از شکست مهروز
هر چقدر تیم‌ملی تکواندوی مردان در جام‌جهانی موفق بود و مدال طلا گرفت و قهرمان شد، تیم ملی بانوان به جایی نرسید. انتقادها از مهروز ساعی، سرمربی تیم‌ملی تکواندوی بانوان به اوج می‌رسد. او در حالی هدایت ملی‌پوشان را بر عهده دارد که درمدت سرمربیگری‌اش هیچ توفیقی بااین تیم به دست نیاورده و بسیاری حضور او درراس تیم‌ملی بانوان را به دلیل ریاست برادرش هادی ساعی بر فدراسیون عنوان می‌کنند. بانوان ایران درهمان مسابقه نخست خود درجام‌جهانی به چین باختند و خیلی زود حذف شدند. البته این تیم با فاصله نزدیکی به چین باخت بااین حال ثبت یک شکست دیگر در کارنامه مربیگری مهروز ساعی قابل توجه است. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها