پوست پرتقال را دور نریزید‌!

دنیایی از عطر و طعم و خاصیت پوست پرتقالی

یکی از بهترین اتفاقات پاییز، میوه‌های خوش عطر و طعم آن است و بدون شک یکی از بهترین این میوه‌ها پرتقال است؛ میوه‌ای با عطر و طعم خاص که هیچ‌گاه نمی‌توانید دست رد‌به سینه آن بزنید. شاید فکر کنید فقط قسمت گوشتی میوه پرتقال خوراکی است، در حالی که پوست پرتقال هم کاربردهای فراوانی دارد از خوراکی گرفته تا استفاده در گل و گلدان به عنوان کود. عطر پوست پرتقال در غذاها می‌تواند مزه‌ای شگفت‌انگیز و بهشتی ایجاد کند.
کد خبر: ۱۴۳۰۶۴۱
نویسنده فریده تهرانی - خبرنگار چاردیواری
 
خواص پوست پرتقال
تحقیقات نشان داده آنتی‌اکسیدان‌ها و آنزیم‌هایی در پوست پرتقال وجود دارد که در خود پرتقال کمتر است. بنابراین پوست پرتقال علاوه بر داشتن خواص این میوه، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. پوست پرتقال طبیعت سرد دارد و ازجمله خواص آن می‌توان به این موارد اشاره کرد: سرشار از ویتامین C,B۱ و فولیک اسید است. سیستم ایمنی و اعصاب را تقویت می‌کند. افزایش‌دهنده اشتهاست و برای‌درمان بی‌خوابی، نفخ وحالت تهوع به کارمی‌رود. خواص ضدمیکروبی، ضدویروسی، ضدباکتریایی و ضد‌التهابی دارد. به درمان سرفه و سرماخوردگی کمک زیادی می‌کند. کاهنده فشارخون است. فلاونوئید موجود در پوست پرتقال، موجب کاهش آسیب‌های سلولی ناشی از تابش اشعه است و در مبارزه با انواع خاصی ازسرطان مانند سرطان سینه موثر‌است.

غذا
خلال پوست پرتقال برای تزئین برنج، شیرینی، کیک، انواع دسر و سالاد استفاده می‌شود و واقعا عطر و طعمی شگفت‌انگیز به برنج و سالاد‌می‌دهد. روش تهیه خلال پوست پرتقال به این گونه است که در ابتدا باید پرتقال‌ها را خوب بشویید و با پوست‌کن پوست‌های نازک آن را بدون قسمت‌های سفید داخل آن بگیرد. پوست‌کن راحت‌تر از چاقو  پوست نازک پرتقال را جدا می‌کند.

پودر در غذا
با یک پوست‌کن پوست پرتقال بدون قسمت‌های سفید آن را بگیرد و آنها را طی ۳ تا ۴ روز در جایی که هوا جریان دارد، قرارد دهید تا خوب خشک شود. سپس پوست پرتقال‌های خشک‌شده را پودر کنید. برای گرفتن بوی زهم مرغ و ماهی، کمی از آن را استفاده کنید. مقدار زیاد این پودر باعث تلخی غذا می‌شود. همچنین برای خوش‌عطر شدن کیک، موقع اضافه کردن وانیل پودر پوست پرتقال هم اضافه کنید.

ماسک پوست پرتقال
درخواص پوست پرتقال اشاره کردیم دارای ویتامینC و سایر آنتی‌اکسیدان‌هاست، که برای داشتن پوست سالم و شاداب لازم است. همچنین اسید سیتریک موجود در پوست این میوه، لایه‌بردار مناسبی است؛ لذا همه این ویژگی‌ها باعث شده ماسک پوست پرتقال تأثیرات زیر را بر پوست داشته‌باشد:
بازکردن منافذ مسدود پوست
کاهش چربی پوست
روشن و درخشان کردن پوست
درمان جوش‌های سرسیاه، آکنه و کک و مک
newsQrCode
برچسب ها: سلامت پرتغال عطر
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها