تیم فوتبال نوجوانان بعد از برد تاریخی مقابل برزیل امروز به مصاف انگلیس می‎رود

حماسه‌سازی راند دوم

تیم فوتبال نوجوانان ایران برزیل مدعی را ۳بر۲ شکست داد

بازگشت رویایی در ۲۰دقیقه

برای شگفتانه تیم‌ملی فوتبال نوجوانان ایران مقابل برزیل نامدار، باید از واژگانی وام گرفت که امیر قلعه‌نویی در تماس قبل از بازی به حسین عبدی گفت؛ این‌که «امروز قرار است در تاریخ فوتبال ایران حماسه‌ساز باشید. بحث بردن نیست، بلکه کیفیت و همدلی شماست که باید در زمین مسابقه به نمایش بگذارید.»
کد خبر: ۱۴۳۰۳۷۳
نویسنده رضا پورعالی - گروه ورزش
 
یوزهای نوجوان همان‌طور که سرمربی تیم‌ملی پیش‌بینی کرده بود با ثبت نتیجه‌ای باورنکردنی، در روزی با درایت کادر فنی و تلاش خودشان، همدلی را در زمین فوتبال معنا کردند و بازی ۲ بر صفر باخته را مقابل قهرمان ۴ دوره رقابت‌های جام‌جهانی نوجوانان، با برد ۳ بر ۲ عوض کردند تا دنیای فوتبال را به تحسین وا دارند. بازی که شروع شد خیلی زود فهمیدیم گرفتن امتیاز مقابل این برزیل کار ساده‌ای نیست. چند سیو خوب از آرشا شکوری ما را تا دقیقه۲۸ در بازی نگه داشت اما قبل از پایان نیمه نخست برزیلی‌ها ۲ بر صفر پیش افتادند. گل اول را رایان در دقیقه۲۸ زد و گل دوم، گل به خودی ابوالفضل زمانی در وقت‌های اضافی نیمه اول بود. با این حال داستان نیمه دوم، از آن داستان‌هایی است که چند سال قابلیت باز تعریف دارد. ناامید نشدیم، بیشتر دویدیم و به خلق شگفتی ایمان دا شتیم. اینگونه بازی ۲ برصفر باخته را در ۲۰دقیقه با گل‌های یعقوب براجعه(۵۴)، کسری طاهری (۶۹) و اسماعیل قلی‌زاده (۷۳) به نفع خود برگرداندیم تا یک شگفتی بزرگ را با پیروزی ۳ بر ۲ مقابل برزیل رقم بزنیم. 
 
در موقعیت صعود
در دیگر بازی این گروه تیم فوتبال نوجوانان انگلیس دریک بازی یک طرفه مقابل تیم کالدونیای جدید با نتیجه ۱۰برصفر به پیروزی رسید. حالا ایران و انگلیس با ۳امتیاز در رده‌های اول ودوم جدول قرار دارند و این امیدواری وجود دارد که شاگردان حسین عبدی با پیروزی مقابل تیم نه چندان با کیفیت کالدونیا در روز پایانی، فارغ از نتیجه‌ای که انگلیس مقابل ما در بازی دوم به دست می‌آورد، جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را به دست بیاورند.

عبدی: مقابل برزیل تاریخ‌سازی کردیم
سرمربی تیم‌ملی فوتبال زیر ۱۷سال ایران با بیان این‌که بازیکنان ما مقابل تیم‌ملی برزیل تاریخ‌سازی کردند، اذعان کرد؛ برگرداندن نتیجه مقابل این تیم، کار بسیار سختی بود. حسین عبدی پس از پیروزی تیم‌ملی فوتبال زیر ۱۷سال ایران مقابل تیم‌ملی برزیل با نتیجه ۳ بر ۲ در جام‌جهانی زیر ۱۷سال گفت: به تمام کسانی که به ما کمک کردند و آنهایی که به ما کمک نکردند بابت این پیروزی بزرگ تبریک می‌گویم.وی با بیان این‌که «مقابل تیم‌ملی فوتبال زیر ۱۷سال برزیل تاریخ‌سازی کردیم» عنوان کرد: این یک تاریخ‌سازی بزرگ بود هرچند که هنوز کار و مسیر ما به پایان نرسیده و باید به بازی‌های بعدی خود توجه کنیم.سرمربی تیم‌ملی فوتبال زیر ۱۷ سال ایران با اشاره به این‌که تیم‌ملی فوتبال زیر ۱۷سال برزیل، تیم بسیار قدرتمندی است، گفت: چندین شیوه را برای بازی مقابل برزیل انتخاب کرده بودیم تا آنها جلو بیایند و بتوانیم به نتیجه برسیم. بازی را با نتیجه ۲ بر صفر عقب افتادیم و تغییر نتیجه بازی بسیار سخت بود که خدا را شکر توانستیم بازی را برگردانیم و به پیروزی برسیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها