نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌نشانیم

با حضور دبیرشورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، موسسه علوم اسلامی خاتم‌النبیین (ص) در زاهدان افتتاح شد.
کد خبر: ۱۴۲۸۹۷۰

 به گزارش جام جم آنلاین،آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: اگر بخواهیم یک کار ماندگار، زیربنایی و یک خدمت ارزشمند به مردم جامعه داشته باشیم باید برای رشد عقلی و علمی تلاش کنیم.
وی ادامه داد: طبعأ تلاش در این جهت با راه‌اندازی مجموعه‌های علمی است تا زمینه تحصیل علم، تهذیب نفس و رشد عقلانیت فراهم شود و موسسه خاتم‌النبیین (ص) نیز بر همین اساس و با همین هدف شروع به کار کرده است.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: سیره سلف صالح در حوزه‌های علمیه این بوده که پیروان مذاهب مختلف با یکدیگر درس خوانده و رشد می‌کردند که اصولا این گونه مدارس و حوزه‌های علمیه آثار و برکات متعددی به همراه داشت و گذشته از اینکه سبب تضارب آرا بود زمینه‌ای برای بحث بیشتر و رشد علمی بیشتر را فراهم می‌کرد.
وی اذعان داشت: هم زیستی و همکاری در یک مجموعه علمی و همراه شدن در طی مسیر رشد عقلی و علمی سبب آشنایی بیشتر، ایجاد عاطفه و تعامل بیشتر می‌شود.
وی گفت: در این صورت افراد همدیگر را بهتر می‌شناسند از این جهت که یکی از چالش‌ها در جامعه ما این است که دشمن ما را به همدیگر بد معرفی کرده است.
نماینده مقام معظم رهبری در استان گفت: این شناخت بیشتر عاطفه بیشتری بین افراد مختلف شکل می‌دهد و محبت و مودت بیشتری در جامعه اسلامی ایجاد می‌کند.
وی ادامه داد: وقتی دل‌ها پاک و مغز‌ها و افکار به هم نزدیک می‌شود اختلافات بر اساس مبنای افراد خواهد بود و دیگر سوءظن نسبت به کسی صورت نمی‌گیرد.
امام جمعه زاهدان تصریح کرد: وحدت نیاز همیشگی ماست و اگر به دنبال احیای تمدن اسلامی هستیم طبق تعبیر مقام معظم رهبری چنین چیزی جز با تعامل شیعه و اهل سنت امکان پذیر نیست.
وی گفت: از سال‌های دور و از زمان حضور بنده در شهرستان سراوان در ابتدای دهه۷۰ این فکر در ذهن من بود که حوزه علمیه مشترک شیعه و اهل‌سنت داشته باشیم.
وی بیان کرد: در افغانستان که بنده نمایندگی جامعه‌المصطفی و نمایندگی دفتر مقام معظم رهبری را داشتیم چنین چیزی را تجربه کردیم و در نمایندگی جامعه‌المصطفی در کشور افغانستان شیعه و اهل سنت در کنار هم بودند و تجربه موفقی بود.
امام جمعه زاهدان اضافه کرد: اگر عقل و علم وجود داشته باشد اعتدال خود را در مقام عمل نشان خواهد داد و باعث تعامل می‌شود و در مقابل اگر فرد اهل علم نباشد با افراط و تفریط مواجه خواهد بود.
نماینده مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان به بیان تاریخچه شکل گیری این موسسه پرداخت و اظهار داشت: وقتی به استان امدیم بزرگان را از میان علمای اهل سنت دعوت و طرح موضوع کردیم که با استقبال آن‌ها مواجه شدیم و در ادامه پس از معرفی علمای شاخص شیعه و اهل سنت قرار بر این شد که افراد فعال به عنوان اعضای هیئت امنا معرفی شوند، اما با وقوع اتفاقات ناگوار در استان کار با توقف روبرو شد.
وی ادامه داد: در نهایت کار دنبال شد و اعضای کادر و دانش پژوهان موسسه تلفیقی از بین شیعه و اهل سنت هستند به گونه‌ای که در مرحله نخست ۷۰۰ نفر ثبت نام کردند و پس از برگزاری آزمون در نهایت ۱۱۵ نفر از بین خواهران و برادران در سطح دو و سه پذیرفته شدند که برای خواهران در شهرستان‌های سراوان و ایرانشهر واحد‌های شهرستانی تحت نظر استان در نظر گرفته شد.
آیت‌الله محامی در ادامه از نهاد‌های مختلف که در تاسیس این مجموعه همکاری و هم‌افزایی داشته اند تشکر کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها