معاون تربیت بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان به صورت رایگان برای دانش آموزان استان آغاز شده و در طول سال تحصیلی انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۷۹۷۷

 به گزارش جام جم آنلاین،در حوزه سلامت طرح های بسیاری در دست اجراست که طرح پیشگیری از پوسیدگی دهان و دندان برای دانش آموزان مقطع ابتدایی تا ۱۲ سال در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه آغاز شده و در دست اجراست.

وی با بیان اینکه طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش‌آموزان در راستای مداخلات پیشگیرانه و توسعه و تعمیق استانداردهای سلامت کودکان و فراهم آمدن زمینه‌های شکل‌گیری حداکثری یک نسل سالم، چابک و علاقه‌مند به پیشرفت همه جانبه ایران در مدارس سراسر کشور اجرا می‌شود، اضافه کرد: سال گذشته ۴۷ هزار نفر تحت پوشش این طرح بودند و روند بهبود وضعیت سلامت دهان و دندان آنان صورت گرفت.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: امسال هم برنامه ریزی شده تا توسط کیلینک های سیار و مراکز جامع خدمات سلامت این خدمات بجز عصب کشی به صورت رایگان انجام شود.

اسدی اظهار کرد: در قالب این طرح، کاربرگ‌های آموزشی میان دانش‌آموزان توزیع می‌شود که در آنها، آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان با روش‌های جذاب ارائه شده است.

وی گفت: در راستای برنامه های اداره سلامت یک میلیون و ۶۰۰ هزار عدد قرص ویتامین D و یک میلیون و ۴۰۰ هزار عدد قرص آهن ویژه دانش آموزان متوسطه اول و دوم انجام شده است.

وی درباره بهداشت موی سر دانش آموزان نیز بیان کرد: طرح پیشگیری از پدیکولوز نیز توسط مراقبان سلامت در دست اجراست که شامپوی پرمترین به تعداد ۱۸ هزار عدد رایگان در اختیار دانش آموزان قرار داده شده‌است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی افزود: با توجه به کم تحرکی و چاقی دانش آموزان و شیوع ۴۰ درصدی چاقی در بین این قشر، نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و اولیا و مربیان مدارس هستیم تا به این قضیه ورود پیدا کنند و تغذیه سالم مورد استفاده دانش آموزان باشد.

آذربایجان غربی دارای ۶۸۰ هزار دانش آموز و پنج هزار و ۲۰۰ مدرسه است.

 
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها