مدیرکل بهزیستی استان البرز با اعلام اجرای طرح غربالگری شنوایی در ۱۴ پایگاه گفت: ۱۶ هزار و ۵۰ نوزاد در این استان در نیمه نخست سال جاری غربالگری شنوایی شدند .
مدیرکل بهزیستی استان البرز با اعلام اجرای طرح غربالگری شنوایی در ۱۴ پایگاه گفت: ۱۶ هزار و ۵۰ نوزاد در این استان در نیمه نخست سال جاری غربالگری شنوایی شدند .
کد خبر: ۱۴۲۴۴۴۸

به گزارش جام جم آنلاین البرز، وجیهه محمدی فلاح، در آیین تجلیل از ناشنوایان موفق استان البرز که به مناسبت هشتم مهر روز جهانی ناشنوایان برگزار شد، افزود: از هر یک هزار نوزاد یک تا سه نوزاد دارای اختلال شنوایی هستند به طوریکه نیمی از کم‌شنوایی‌ها اگر به موقع به آن رسیدگی شود امکان درمان دارد.

وی ادامه داد: یک مرکز آموزشی با نام مرکز آوا ویژه ناشنوایان البرز وجود دارد که با رویکرد خانواده محور خدمات آموزشی مختلف همچون گفتار درمانی، آموزش شنیداری و کلاس های آموزشی ارایه می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: اکنون پنج هزار و ۳۱۳ ناشنوا زیرپوشش بهزیستی البرز هستند و خدمات دریافت می‌کنند که از این تعداد سه هزار و ۶۵۵ نفر مستمری بگیر هستند .این در حالی است که طی یکسال گذشته ۱۲۰ نفر از خدمات شهریه دانشجویی و دانش آموزی و ۴۷۱ مددجو از خدمات سمعک رایگان بهره مند شدند.

محمدی فلاح با اشاره به حمایت های ویژه از مددجویان در مناطق محروم استان، اضافه کرد: ۲۹۲ نفر فرد ناشنوا و کم شنوا از خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه روستایی در البرز برخوردار شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز یادآورشد: در طول سال خدماتی شامل خدمات توانبخشی و توانپزشکی در مراکز درمان تخصصی، آموزش مهارت‏‌های زندگی به ویژه شیوه‌های ارتباط تلفیقی (لب‌خوانی و زبان اشاره)، حمایت از برنامه‏‌های حرفه ‏آموزی و پرداخت وام اشتغال ، اجرای طرح‏‌های مختلف توانمند سازی، پرداخت کمک هزینه عمل جراحی کاشت حلزون، معافیت سربازی، یارانه کمک هزینه انجام آزمایش ژنتیک، کمک هزینه پرداخت حق بیمه سهم کارفرما ، معافیت درپرداخت هزینه های انشعابات آب و برق و گاز و کمک هزینه های موردی به ناشنوایان البرز ارائه می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها