کازاک‌‌ها قومی از نژاد سفید اروپایی با تبار اسلاوند که زیستگاهشان اوکراین کنونی و جنوب غرب روسیه، به ویژه جلگه رود دن است.این قوم قرن‌‌ها در دوران روسیه تزاری از نوعی خودمختاری برخوردار بود،جنگاورانش زبانزد بودند و به همین دلیل،بخش مهمی از ارتش روسیه را به خود اختصاص دادند و در جنگ‌های توسعه طلبانه تزارها نقشی به سزا ایفا کردند. پر واضح است که این قوم متفاوت از قزاق‌ها بودند.”قزاق ها” به زبان روسی کازاخ‌ها یکی از اقوام ترک‌تبار ساکن شمال آسیای میانه هستند که به زبان قزاقی صحبت می‌کنند و اغلب آنها در جمهوری قزاقستان ساکن هستند.
کد خبر: ۱۴۲۲۴۷۷
نویسنده مریم فلاح

کازاک زاپروزیان

مجموعه کارتونی مورد نظر درباره سه “کازاک زاپروزیان” بود که هربار دست به کار جدیدی می‌زدند وماجراهایی را پشت سر می‌گذراندند.یکی از قسمت‌های مشهور آن”فوتبال کازاک‌ها” بود که به نقاط مختلف سفر می‌کردند و با تیم‌های گوناگونی با سبک بازی مخصوص به‌خود،مسابقه می‌دادند.این قسمت چنان باعث تقویت روحیه بازیکنان تیم «دیناموکیف»اوکراین شد که اولین پیروزی‌های آنها را در “جام در جام اروپا”(1974-1975) و”سوپر جام اروپا”( 1975) رقم زد.

“کازاک‌ها”،(روسی: Казаки) مجموعه کارتونی اوکراینی بود متعلق به شوروی سابق.این اثر طی سال‌های 1967 تا 1995 بر اساس متن‌هایی از» ولودمیر داخنو»،» ولادیمیر کاپوستیان”و” آ. بازیلینسکی “ساخته شد. جالب است که داخنو با «کزاک ها» به چنان شهرتی رسید که گوگل در 7 مارس 2013 لگوی اختصاصی 81 سالگرد تولدش را طراحی کرد. گفته می‌شود داخنو،ایده‌ سه کازاک خود را از «سه تفنگدار» الکساندر دوما گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها