رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این‌که در دولت سیزدهم برای نخستین‌بار ۱۹ تعاونی مشاغل خانگی تشکیل شده است، گفت: نخستین اقدام در وزارت تعاون، حذف نگاه فرودستانه و حمایت از فعالان بخش مشاغل خانگی بوده است.
کد خبر: ۱۴۲۱۹۴۸
پرداخت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات

آزیتا همتیان افزود:  پایان سال ۱۴۰۰ تفاهم‌نامه‌ای با معاونت تعاون در وزارت تعاون امضا کردیم که براساس آن تعاونی‌های تأمین نیاز مشاغل خانگی تشکیل شود که اکنون به ایجاد ۱۹ تعاونی استانی رسیده‌ایم و کارهای مربوط به دیگر تعاونی‌ها نیز در حال انجام است که تا پایان سال اتحادیه کشوری تعاونی‌های تأمین نیاز مشاغل خانگی را برای نخستین‌بار تشکیل ‌می‌دهیم.

وی با بیان این‌که به‌منظور ریل‌گذاری در حوزه اشتغال یک نقشه راه ترسیم شده، تاکید کرد: اگر بیکاری مهم‌ترین چالش اقتصادی ــ اجتماعی کشور است، ایجاد اشتغال نیز از ضروریات رشد اقتصادی است که به افزایش تولید و رونق آن منجر می‌شود. با چنین تحول راهبردی در این دو سال توانستیم به سمت کاهش نرخ بیکاری، افزایش کیفیت مشاغل و پایداری ایجاد شده در بازار کار گام برداریم که این هدف‌گذاری با نرخ بیکاری ۸.۲درصد محقق شد. 

همتیان درباره اقدامات زیربنایی در بخش ساماندهی حمایت از حوزه اشتغال وزارت تعاون، تاکید کرد: به‌منظور بهبود وضعیت اشتغال در این مدت ۱۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه کشاورزی، صنعت و خدمات پرداخت شد، افزایش ۱۰‌درصدی اشتغال فارغ‌التحصیلان را داشتیم و متناسب با بیانات و منویات رهبر معظم انقلاب، همه این پیشرفت‌ها در نتیجه سیاست‌گذاری دقیق و قطعی دولت درباره حل مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغالی است که به رونق تولید منجر شود. 
​​​​​​​
رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعاون افزود: با این هدف‌گذاری می‌توانیم به تغییر رویکردها در بحث اشتغال برسیم و رشدی که در دو سال داشتیم برگرفته از تغییر نگاهی نسبت به ادوار گذشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها