چگونه با طالبی یک میلک شیک خوشمزه درست کنیم

یک نوشیدنی شیک و تابستانی!

میلک شیک طالبی یکی از انواع نوشیدنی‌های خنک و پرانرژی فصل تابستان است. برای مشاهده این آموزش در ادامه با سایت تفریحی چی‌شی همراه باشید.
کد خبر: ۱۴۲۱۸۶۸

همچنین ببینید: طرز تهیه میلک شیک توت‌فرنگی به روش آمریکایی با بستنی.
مواد لازم برای ۴ نفر
طالبی: یک عدد متوسط
بستنی طالبی: ۲ پیمانه
خامه (اختیاری): ۱۰۰ گرم
شیر: یک پیمانه
یخ: به مقدار کافی
شکر: ۲ قاشق غذاخوری
دستور تهیه میلک شیک طالبی

مرحله اول: ابتدا طالبی را از وسط برش می‌زنیم و تخمه‌های آن‌را خارج می‌کنیم. سپس پوست طالبی را جدا می‌کنیم و میوه را داخل مخلوط‌کن می‌ریزیم. در ادامه شیر را به‌همراه بستنی، یخ، شکر و خامه داخل مخلوط‌کن می‌ریزیم.
مرحله دوم:  چند پالس می‌زنیم تا مواد به‌خوبی میکس و یکدست شوند. سپس داخل لیوان‌های پایه‌بلند می‌ریزیم و آن‌را تزیین می‌کنیم. برای تزئین میلک شیک طالبی می‌توانیم از تکه‌های طالبی به‌همراه خامه فرم‌داده استفاده کنیم.
مرحله سوم: اگر به مخلوط‌کن یا میکسر دسترسی ندارید، می‌توانید این نوشیدنی خوشمزه را به‌صورت دستی هم درست کنید. ابتدا طالبی را داخل یک کاسه بزرگ رنده کرده، سپس باقی مواد را اضافه و با هم مخلوط می‌کنیم تا یکدست شود.
مرحله چهارم: پس از این‌که میلک شیک آماده شد، آن‌را تا زمان سرو در یخچال قرار می‌دهیم. اگر می‌خواهید این نوشیدنی را به‌صورت رژیمی هم درست کنید، می‌توانید خامه و شکر را حذف کنید و به‌جای خامه و شکر کمی شیر اضافه کنید.
خواص طالبی 
طالبی مثل همه میوه‌ها و سبزیجات، فاقد‌چربی و کلسترول است و در عوض تا آنجا که دل‌تان بخواهد فیبر دارد. متخصصان تغذیه اذعان دارند اگر خانم‌ها بدانند که خواص طالبی چقدر برای سلامت پوست و موی آنها مفید است، به‌جای این‌که به‌دنبال جراحی زیبایی باشند، صبح و شام طالبی می‌خورند.
تقویت سیستم‌ایمنی بدن
طالبی سرشار از ویتامین C است. کم‌وبیش تمامی ما با خواص ویتامین C برای تقویت سیستم‌ایمنی بدن آشنا هستیم. این آنتی‌اکسیدان قدرتمند، جهت خون‌رسانی بهتر، یک ماده‌ ضروری است. علاوه بر خون‌رسانی بهتر، سلول‌های بدن را در برابر آسیب‌های احتمالی رادیکال‌های آزاد (رادیکال آزاد از متابولیسم ناقص که براثر استرس و آلودگی ایجاد می‌شود) حفظ می‌کند.
سلامت چشم
طالبی همین‌طور سرشار از ویتامین A است، به‌طوری‌که ویتامین A موجود در یک لیوان آب‌طالبی، تمام نیاز روزانه توصیه‌شده‌ هر فرد را برای سلامت چشم، پوست، استخوان‌ها و سیستم‌ایمنی فراهم می‌کند.
سلامت قلب
پتاسیم از دیگر مواد معدنی مفید در طالبی است. یک لیوان آب‌طالبی حدود ۱۲درصد از پتاسیم ضروری در هر روز را برای سلامت و بهبود عملکرد قلب تأمین می‌کند. البته مواد‌معدنی موجود در طالبی به همین چند مورد ختم نمی‌شود و از دیگر مواد معدنی می‌توان به وجود: فولیک اسید، کلسیم، زینک، مس، ویتامین K، نیاسین، کولین، منیزیم، فسفر، منگنز و سلنیوم اشاره کرد.
زنان باردار
طالبی اکثرا در بیرون از منزل به‌صورت آب‌طالبی تهیه می‌شود. بنابر احتیاط و این‌که احتمال مسموم‌شدن از این میوه بسیار بالاست، از مصرف این میوه در خارج از منزل در این دوران صرف‌نظر کنید. ترجیحا خودتان با شست‌وشوی کامل، به درست‌کردن آب‌طالبی در منزل اقدام کنید. طالبی بمب انرژی غیرمنتظره برای خانم‌های 
باردار است.  یک فنجان طالبی حدود ۹۵ درصد از نیاز روزانه خانم باردار را برای ویتامینC، به‌منظور تقویت سیستم‌ایمنی بدن تأمین می‌کند. از طرف دیگر همین میزان طالبی، صددرصد ویتامین A مورد نیاز بدن را که بیشتر به‌صورت بتاکاروتن است تأمین می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها