بازی‌ های آسیایی هانگژو و رقابت‌ های انتخابی المپیک

۱۷ بازیکن به اردوی تیم ملی والیبال دعوت شدند | عبادی‌پور خط خورد

تیم‌ملی والیبال تنها بازی مهم خود را ۳هیچ واگذار کرد!

پرواز جام به توکیو

ورزش گاهی همین‌قدر بی رحم است. تشویقت می‌کنند تا آخرین بازی، اما درست وقتی بوی باخت در بازی فینال به مشام می‌رسد، شعارها می‌چرخد سمت «حیاکن، رهاکن» و «استعفا، استعفا».
کد خبر: ۱۴۲۰۸۴۹
نویسنده رضا پورعالی - گروه ورزش

پرواز جام به توکیو

این پایان تراژیک بهروز عطایی و تیمش در رقابت‌های امسال والیبال جام ملت‌های آسیا بود. تیم‌ملی والیبال در یک نمایش پر انتقاد و البته ضعیف، در مصاف با ژاپنی‌های با انگیزه، با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد تا جشن قهرمانی در ارومیه سهم سامورایی‌ها شود و اندوه عبور حسرت‌بار از کنار جام، نصیب ملی‌پوشان والیبال ایران...

ست اول: ۲۵ بر‌ ۲۰ 
ست دوم: ۲۵ بر ۱۸
ست سوم: ۲۵ بر ۱۸

نمایش ناامید کننده تیم ایران را همین اعداد به خوبی نشان می‌دهد. در خانه خودمان و در حضور تماشاگران پرشور ارومیه‌ای، نه تنها یک ست نگرفتیم که به پیروزی در ست هم نزدیک نشدیم. بالاترین امتیاز برای تیم‌ملی در این فینال، امتیاز ۲۰ بود تا مشخص شود فاصله والیبال ما با ژاپن، به عنوان قدرت اول این روزهای آسیا، هر روز دارد بیشتر و بیشتر می‌شود. شاگردان بهروز عطایی آنقدر در این فینال بد بودند که میلاد عبادی‌پور با کسب ۸پوئن، عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران در این دیدار را از آن خود کرد. جالب این‌که میلاد عبادی‌پور، خود در این بازی فرم چندان ایده‌آلی نداشت اما در بین نفرات ما، بهترین بود! در مقابل تیم تیم ژاپن یوجی نیشیدا بازیکن شماره یک آنها با ۱۵امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این مسابقه لقب گرفت و بعد از او یوکی ایشیکاوا با کسب ۱۴ و ران تاکاهاشی با کسب ۱۰امتیاز بهترین‌های تیم‌ملی والیبال ژاپن بودند.

۱۰

این دهمین قهرمانی ژاپن در رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا بود. ژاپنی‌ها که پرافتخارترین تیم آسیا بودند با قهرمانی در ارومیه، حالا پرافتخارتر از پیش به یکه‌تازی خود در آسیا ادامه می‌دهند؛ با ۱۰ قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی.

۰۵

این پنجمین باخت تیم‌ملی والیبال ایران به ژاپن در ۶بازی اخیر دو تیم بود و عجیب‌تر آن که در این ۶بازی فقط۶ ست از ژاپنی‌ها گرفتیم در حالی که ژاپن۱۵ ست برتری گرفت. زنگ خطر در آسیا دو سالی است که برای والیبال ما به صدا در آمده است.

۰۳

بعداز دو قهرمانی متوالی، همه چیز برای تاریخ‌سازی تیم‌ملی والیبال مهیا بود. اگر آنها شب گذشته قهرمان می‌شدند، اولین تیم آسیایی لقب می‌گرفتند که ۳ دوره متوالی قهرمان جام ملت‌های آسیا شده است، اما نشد که بشود!

۰۱

ژاپن درحالی قهرمان آسیا شد که در این تورنمنت فقط یک ست داد. آن‌هم مقابل قطر در بازی نیمه‌نهایی. کمتر کارشناسی فکر می‌کرد ژاپنی‌ها در فینال ست از دست ندهند، اما این اتفاق در حضور تماشاگران ارومیه‌ای رخ داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها