نماینده ادوار مجلس گفت؛ باید  قبول کرد که نمیتوان برای مقابله با کمبود آب و برق صنعت را تعطیل کرد اما می‌توان از راههای دیگر از جمله روی آوردن به انرژی خورشیدی و استفاده از بخش خصوصی در جهت رفع این مشکل استفاده کرد.
کد خبر: ۱۴۱۸۶۸۷

ایرج ندیمی در گفتگو با جام‌ جم آنلاین در خصوص راهکارهای مقابله با کمبود آب و برق در کشور گفت: اگر دولت بخواهد برق خانوار را نگه داشته و قطع نکند و در مقابل برق صنعت را تعطیل کند، چند آفت در پی خواهد داشت. 

او ادامه داد: آفت اول بیکاری افرادی است که در بخش صنعت مشغول به کار هستند و دیگر اینکه سرمایه‌گذاری در آینده را از دست می‌دهیم زیرا یکی از مزیت‌هایمان در گذشته انرژی بوده و اگر قرار باشد انرژی نداشته باشیم ممکن است خیلی‌ها سرمایه‌گذاری نکنند.

نماینده ادوار مجلس در ادامه یکی از راهکارهای مقابله با کمبود آب و برق در کشور را تکیه بر بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: این موضوع از آن جهت دارای اهمیت، چرا که دولت کسری بودجه دارد و به تنهایی نمیتواند با این موضوع مقابله کند.

این اقتصاددان راهکار دیگر مقابله با کمبود آب و برق را استفاده از آب شیرین کن‌ها همچنین روی آوردن به برق خورشیدی به حای برق آبی دانست.

این نماینده ادوار مجلس خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دولت حداقل به دلیل منابع لازم، توانایی مورد نیاز برای مقابله با این کمبود را ندارد باید از بخش خصوصی خارجی و داخلی در جهت رفع مشکل کمبود آب و برق استفاده کند.

ندیمی ادامه داد: باید  قبول کرد که نمی توان صنعت را تعطیل کرد بنابراین در کنار موارد ذکر  شده حداقل می توان از دریاهای اطرافمان استفاده کرد همچنین به انرژی خورشیدی روی آوریم.

به گفته این نماینده ادوار مجلس، انرژی خورشیدی می تواند ضمن رفع بحران انرژی و آب، به کمک مشکل های زیست محیطی نیز بیاید.

ندیمی گفت: اولین پتانسیل عظیم انرژی تجدیدپذیر کشور انرژی خورشیدی است که میتوان بعنوان یکی از راهکارهای مقابله با کمبود برق و آب به این نوع از انرژی توجه بیشتری داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها