با حضور فرماندار دشتستان صورت گرفت؛

معارفه رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه گفت؛

بوشهر رتبه اول کشور در جذب وام تبصره ۱۶

بنیاد شهید استان توانسته است 86 درصد از وام‌های تبصره 16 را جذب کند که در این زمینه بوشهر رتبه اول کشور شده است
کد خبر: ۱۴۱۸۶۴۶
نویسنده زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار

به گزارش خبرنگار جام جم/مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر در یکشنبه های پاسخگویی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد:

 ساماندهی گلزار شهدا

در استان ۲۲۰ گلزار شهید وجود دارد، از تک مزاری تا گلزار شهدای بوشهر که ۳۵۶ شهید و گلزار شهدای برازجان که ۲۶۰ شهید دارد.اکثر گلزار شهدای استان در شهرستان دشتستان می‌باشد که شامل ۸۸ گلزار شهید است.در سال جاری دولت اعتباری به مبلغ ۸ میلیارد تومان برای بازسازی ۱۳۶ گلزار شهدای استان در نظر گرفته است.

نعمت اله غلامپور گفت:کار اساسی و هسته مرکزی بنیاد شهید قسمت پذیرش و کارگزینی شاهد است که شامل حقوق ایثارگران تشکیل پرونده برای کمیسیون‌ها می‌باشد.

دیدار با ایثارگران و خانواده های شهدا

غلامپور تصریح کرد:یک نوع دیدار،دیدار وزیر یا مسئولین که از تهران می‌آیند و از خانواده‌های ایثارگران دیدار می‌کنند و نوع دیگر دیدار هر هفته مدیر کل همراه با استاندار و معاونین ایشان از خانواده ایثارگران و شهدا  است، در چهار ماه اول سال جاری ۲۱ دیدار خانواده ایثارگر و شاهد همراه با استاندار و مدیر کل و معاونین در بوشهر صورت گرفته است و در سطح استان ۱۷۰ ایثارگر دیدار شده اند  و ۵۸0 نفر در محل کار دیدار شدند.

در حوزه مسکن

ایشان بیان کرد: از طریق مسکن و شهرسازی به 4هزار نفر از ایثارگران در شهرها مسکن تعلق می‌گیرد، در ساز و کار واگذاری مسکن، مسکن ایثارگران در اولویت اول است و کسانی که فرم جیم آنان قرمز نیست می‌توانند در سامانه ملی مسکن ثبت نام کنند،جانبازان بالای ۲۵ درصد و همچنین همسر و فرزندان شهدا اگر جز دهک ۱ و ۲ و ۳ باشد در اولویت هستند که از طریق قرارگاه امام حسن مجتبی سپاه پاسداران حمایت می‌شوند.

اشتغال ایثارگران

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بیان کرد:اشتغال به چند صورت انجام می‌گیرد،کسانی که می‌خواهند در ادارات دولتی مشغول شوند و کسانی که تخصصی دارند،می‌توانند به اداره بنیاد شهید شهر خود مراجعه کنند و با کمک فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شوند و به محل کار معرفی می شوند و به صورت تضمینی مشغول به کار می‌شوند، امسال ۸۴ نفر از ایثارگران در کار دولتی مشغول شده‌اند و ۷۰ درصد از پذیرش هلدینگ خلیج فارس عسلویه از استان بوشهر بوده است، ۱۳۹ نفر در یک سال اخیر در دستگاه‌های اجرایی به اشتغال گرفته شده‌اند و ۷۹درصد از کارکنان بنیاد شهید از ایثارگر یا خانواده ایثارگران می‌باشند.

وام اشتغال زایی

ایشان در خصوص وام تبصره ۱۶( وام اشتغال زایی) گفت: این وام با ۴ درصد بهره  و حداقل ۱۵۰ میلیون تومان تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان برای کارهای تولیدی می‌باشد که در سال 1401 مبلغ  ۱۴۶ میلیارد تومان جهت وام اشتغال زایی به ما اعتبار داده شده است.ما توانسته ایم 86 درصد از وام‌ها را جذب کنیم که در این زمینه بوشهر در کشور رتبه اول شده است و در کنفرانس آقای رئیس جمهور از عملکرد استانداری بوشهر در جذب این وام تقدیر و تشکر شد.

اقدامات فرهنگی

غلامپور در پایان افزود: بعد از فیلم شهید رئیسعلی دلواری فیلم سینمایی نادر مهدوی اولین فیلمی می باشد که در بوشهر ساخته شده است و همچنین مستند مادران شهدا در  دست اقدام می باشد. در آرشیو بنیاد شهید و سپاه پاسداران بوشهر از خاطرات ۲۱۲۳ شهید آرشیو تهیه شده است و رادیو ایثار را داریم که هر هفته یک ساعت و نیم مختص بنیاد شهید می باشد وتصاویر شهدای شهر بوشهر که با همکاری شهرداری بوشهر و فرمانداری و سپاه در سطح شهر در دستور کار می‌باشد و یک درصد از اعتبارات کل هر دستگاه اجرایی برای فرهنگ شهید و شهادت در نظر گرفته شده است.

راهیان نور غرب مختص همسران شهدایی که در غرب کشور شهید شده‌اند اول شهریور به منطقه عملیاتی غرب اعزام می‌شوند و همچنین از جانبازان و شهدای مدافع حرم در سالروز شهادت شهید حججی در بنیاد شهید تجلیل خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها