رادیوی فصلی محرم هفتمین سال فعالیت خود را از شب اول ماه محرم یعنی روز سه‌شنبه ۲۷تیر شروع می‌کند و تا پایان ماه محرم از موج ۹۵.۵مگاهرتز شنیده می‌شود.
رادیوی فصلی محرم هفتمین سال فعالیت خود را از شب اول ماه محرم یعنی روز سه‌شنبه ۲۷تیر شروع می‌کند و تا پایان ماه محرم از موج ۹۵.۵مگاهرتز شنیده می‌شود.
کد خبر: ۱۴۱۶۲۱۵
نویسنده نفیسه خلیلی - روزنامه نگار

 مسعود کاویانی مدیر رادیو محرم  درباره اهداف راه‌اندازی رادیوی فصلی محرم باتوجه به هفتمین سال فعالیت آن، گفت: امسال  رادیو محرم هفتمین سال فعالیت خود را از شب اول ماه محرم یعنی روز سه‌شنبه ۲۷تیر از ساعت۱۸ شروع می‌کند و تا ۲۶مرداد یعنی پایان ماه محرم در کل کشور از موج ۹۵.۵مگاهرتز برای مخاطبان پخش می‌شود.

مسعود کاویانی بیان کرد: شنوندگان می‌توانند از طریق گیرنده‌های تلویزیون رادیو محرم را به صورت رادیو نما بشنوند و ببینند. برنامه کاربردی ایرانصدا هم رادیو محرم را پخش می‌کند. شعار رادیو محرم «حسینیه‌ای به وسعت دل‌ها» است. این رادیو فصلی براساس نیاز مردم و عاشقان مکتب امام حسین(ع) و توجه رسانه‌ملی به این نیاز شکل گرفته است.

تمرکز دشمن روی مفاهیم محرم 


مدیر رادیو محرم افزود: مناسبتی بودن این رادیو به این معناست که در ماه محرم فضای کشور حسینی و محرمی می‌شود، به این مسأله توجه داشته باشیم و معارف اهل‌بیت و حسینی را گسترش دهیم. از آنجا که رادیو محرم مداحی و مرثیه‌محور است، مهم‌ترین وظایفش ترویج الگوی صحیح عزاداری و توجه عزاداری سنتی است. الگویی که بارها از سوی بزرگان دین، مراجع تقلید و مقام معظم رهبری تاکید شده‌است.  وی درباره تمرکز دشمن روی مفاهیم محرم توضیح داد: از آنجا که یکی از نقاط‌قوت ما موضوع محرم است، دشمن هم روی این موضوع تمرکز خاصی دارد. دشمن در طول زمان از لحاظ ساختار و محتوا سعی کرده انحرافات و تحریف‌هایی ایجاد کند. هرسال هم درباره محرم به‌طور مستقیم و غیر‌مستقیم شبهاتی را مطرح می‌کند؛ دشمن به‌طور غیر‌مستقیم تغییر شکل محتوا در عزاداری‌ها را بیان می‌کند که ما باید تاکید کنیم عزاداری‌ها در یک قالب صحیح و با محتوای مطلوب و مستندگونه ارائه شود.
کاویانی بیان کرد: به‌طور مستقیم هم شبهاتی در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی منتشر می‌شود که رادیو محرم سعی می‌کند پاسخگوی شبهات ایجاد شده باشد. در برخی از برنامه‌ها بزرگان دین، سخنرانان و خطبای بنام در قالب قطعات کوتاه سخنرانی شبهه‌زدایی خواهند کرد. البته شبکه‌های رادیویی دیگر هم در این زمینه فعال هستند و ماموریت‌های خود را دنبال می‌کنند.

ترویج الگوی صحیح روضه‌خوانی


مدیر رادیو محرم با بیان این‌که این رادیوی فصلی آوا محور است، گفت: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد محتوای رادیو محرم پخش مداحی، مرثیه‌سرایی، روضه‌خوانی و عزاداری‌ است. درحالی که دشمن به روش غیرمستقیم با هدف قرار دادن مداحی‌ها و روضه‌خوانی‌ها قصد ایجاد انحراف در نوع عزاداری، محتوای عزاداری و شکل عزاداری دارد. وی در تشریح ماهیت دو رادیوی فصلی محرم و اربعین توضیح داد: رادیو اربعین بیشتر ترویج مباحث پیاده‌روی اربعین و اطلاع‌رسانی این حوزه را عهده‌دار است اما رادیو محرم بیشتر به‌دنبال ترویج الگوی صحیح روضه‌خوانی، مداحی، عزاداری و گرامیداشت دهه محرم است.
مدیر رادیو معارف در پاسخ به این سؤال که رایزنی‌ها برای پخش رادیو محرم در کشورهای همسایه به کجا رسید، خاطرنشان کرد: البته رادیو محرم از طریق بستر مجازی یعنی ماهواره، برنامه ایرانصدا، سایت رادیو معارف و رادیو محرم در سراسر دنیا قابل دریافت است اما از جهت گیرنده‌های رادیویی محدودیت از بابت فرستنده‌ها و سیگنال‌رسانی وجود دارد. با این حال، نصب فرستنده در سایر کشورها به حوزه حکمرانی برمی‌گردد که محدودیت‌های این‌چنینی وجود دارد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها