سفیر سابق ایران در مکزیک در گفت‌وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد:

تفاوت وقاحت آمریکا برای کودتا در ونزوئلا و ایران

یک نسخه سینمایی هم در کنار مجموعه‌ای تلویزیونی در رابطه با دوران حکومت سالواتور آلنده و کودتای سازمان سیا علیه دولت ملی و قانونی او، توسط هنرمندان شیلیایی تهیه و تولید می‌شود. این در حالی است که قبل از این اعلام شده بود «آلنده، هزار روز» به صورت مجموعه‌ای تلویزیونی تولید خواهد شد.
یک نسخه سینمایی هم در کنار مجموعه‌ای تلویزیونی در رابطه با دوران حکومت سالواتور آلنده و کودتای سازمان سیا علیه دولت ملی و قانونی او، توسط هنرمندان شیلیایی تهیه و تولید می‌شود. این در حالی است که قبل از این اعلام شده بود «آلنده، هزار روز» به صورت مجموعه‌ای تلویزیونی تولید خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۱۶۰۳۸
نویسنده کیکاوس زیاری | گروه فرهنگ و هنر

حالا آلفردو کاسترو، بازیگر اصلی این مینی‌سریال می‌گوید به دلیل اهمیت موضوع مجموعه، سازندگانش قصد دارند با تبدیل آن به یک فیلم سینمایی و یک مجموعه تلویزیونی، توجه تعداد بیشتری از تماشاگران داخلی و بین‌المللی را به ماجرای دولت ملی آلنده و مداخله سیاسی آمریکا در اوضاع این کشور آمریکای‌جنوبی جلب کنند. شرکت فیلمسازی معروف پاروکس شیلی، تهیه‌کننده این درام سیاسی - اجتماعی واقعگرا است. کلید فیلمبرداری آلنده، هزار روز، تازه در شهر سانتیاگو زده‌شده و گروه سازنده سخت در تلاش است تا هرچه سریع‌تر تمام صحنه‌های آن فیلمبرداری شود. تدوین فیلم و مجموعه همزمان با تولید آن در جریان است. از این اثر ضدآمریکایی به عنوان یک محصول مشترک بین‌المللی و بین‌قاره‌ای اسم برده می‌شود. در کنار هنرمندان و سرمایه گذاران آرژانتین، هنرمندان صنعت سینمای اسپانیا هم در امر تولید آلنده، هزار روز نقش و سهم دارند. خط کلی این داستان پرتنش در ارتباط با سه سال آخر حکومت آلنده، رئیس‌جمهور محبوب و وطن‌پرست شیلیایی است.
آلفردو کاسترو در این فیلم/ مجموعه، نقش این سیاستمدار ضدآمریکایی و میهن‌دوست را به عهده دارد. او که یکی از بهترین و مشهورترین بازیگران آمریکای‌جنوبی به حساب می‌آید، همکاری‌های مشترک زیادی با پابلو لارین، تهیه‌کننده اصلی این اثر و یکی از چهره‌های مطرح سینمای قاره آمریکای لاتین داشته است. بنجامین ویکونا هم فیدل کاستروی داستان آلنده هزار روز است.
فیلمنامه را کارلا استانگو براساس رخدادهای واقعی اوایل دهه ۷۰ میلادی در شیلی نوشته و اختصاص به زمانی دارد که دولت آلنده که برآمده از رای ملت بود، تصمیم به ملی کردن اقتصاد و منابع حیاتی و بزرگ کشور گرفت. این اقدام باعث ناراحتی کاخ‌سفیدنشینان شد و نتیجه آن، کودتای خونین خونتاها در شیلی به رهبری آگوستینو پینوشه علیه دولت ملی و مردم کشور بود. 
داستان فیلم و مجموعه از زبان مانوئل روئیز ۲۵ ساله روایت می‌شود که از نزدیکان و مشاوران آلنده بود. البته این شخصیت در عالم واقعیت وجود ندارد و برگرفته از شخصیت خوآن گارسز، یک حقوقدان اسپانیایی است که در عالم واقعیت از سیاستمداران مترقی بود که کمک‌های فکری زیادی به رئیس‌جمهور وقت شیلی کرد. نقش این شخصیت را پابلو کاپور که خودش متولد شهر بارسلون استبازی می‌کند. آلنده در جریان کودتای نظامی یازدهم سپتامبر ۱۹۷۳ ژنرال پینوشه، بعد از مقاومتی جانانه در برابر نظامیان به قتل رسید. داستان آلنده، هزار روز با مرگ تلخ او به اتمام می‌رسد. درام سیاسی و افشاگرانه آلنده، هزار روز که قرار است ناگفته‌هایی درباره کودتای آمریکایی پینوشه را بازگو کند، برای نمایش در پنجاهمین سالگرد کودتا در اواسط سپتامبر امسال آماده می‌شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها