وزیر کشور تاکید کرد :سازمان مدیریت بحران برای تاسیس مرکز پشتیبانی و ماشین آلات حوزه مدیریت بحران کشور ۱۰ هزار میلیارد تومان اختصاص دهد و کرمان پایلوت (نمونه) جنوب شرق برای مدیریت بحران شود.
وزیر کشور تاکید کرد :سازمان مدیریت بحران برای تاسیس مرکز پشتیبانی و ماشین آلات حوزه مدیریت بحران کشور ۱۰ هزار میلیارد تومان اختصاص دهد و کرمان پایلوت (نمونه) جنوب شرق برای مدیریت بحران شود.
کد خبر: ۱۴۱۵۹۹۳

به گزارش جام جم آنلاین، احمد وحیدی  در مراسم افتتاح مرکز پیشگیری، مدیریت و کنترل حوادث مدیریت بحران کرمان افزود: مساله نخست در بحران داشتن دانش کافی برای احاطه بر اتفاقات است و برخی موارد همچون سیل و آتش سوزی را می توانیم پیشگیری کنیم اما دانش بشر برای زلزله کم است و آثار این بحران را هم با ساز و کار لازم می توان پیشگیری کرد. 

وحیدی افزود: داشتن سازه های ناپایدار یعنی با کمترین اتفاق و لرزشی مصیبت های فراوان اتفاق می افتاد، پس دستور کار بحران فقط در لحظه اتفاق نیست باید به پیشگیری هم ورود کرد.

وی عنوان کرد: لایروبی کانال ها، طراحی پل ها و ساخت دیوارهای محافظ در بحران موثر هستند و باید مشخص کرد در چه جاهایی ممکن است خطر اتفاق بیفتد و طی برنامه ای آنها را رفع کنیم اما برخی فعالیت ها باید به فوریت انجام شود.

وزیر کشور با تاکید بر ضرورت رصد دائم وضعیت و حل مسائل مخاطره آمیز در پیچیدگی شرایط بحران گفت: باید اطلاعات را کم کم جمع آوری کنیم و در بحران‌ها اثرگذاری داشته باشیم.
وی ادامه داد: مانورها بخشی از برنامه در استان های خطرخیز است و برخی استان ها ممکن است سالی چند بار نیاز به مانور داشته باشند.

نماینده مردم کرمان و راور و رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور بیشترین شمار حوادث را دارد و به علت این وسعت باید نگاهی ویژه در مدیریت بحران در دستور کار داشته باشیم.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: کرمان همواره پشتیبان جنوب شرق است و باید حمایت های لازم اعمال شود تا بتواند سایر استان ها را پشتیبانی کند.

وی یادآور شد: تمام دستگاه های امدادرسان کرمان در زلزله ترکیه بسیار موثر واقع شد و مسلط و حرفه ای هستند؛ مقداری تجهیزات سخت و نرم افزاری نیاز داریم و اگر در اختیار قرار گیرد هزینه های بحران به حداقل می رسد.

پورابراهیمی گفت: مجلس شورای اسلامی پشتیبان مدیریت بحران است و ظرفیت مجلس در بحران در کنار وزارت کشور است؛ برای برنامه هفتم پیشنهاد می دهیم الگوی جدید مدیریت بحران هوشمندانه و علمی را در این برنامه بگنجانیم.

 مرکز پیشگیری، مدیریت و کنترل حوادث اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان صبح پنجشنبه با حضور وزیر کشور و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.‌

این مرکز که از آن به عنوان آماده ترین ظرفیت مدیریت بحران کرمان یاد می شود با ۲ هزار و ۵۰۰ متر در سه طبقه احداث احداث شده و ۳۰ دستگاه اجرایی شبانه روزی در آن مستقر هستند و خدمات مدیریت بحران را برخط به هموطنان می دهند.

امکان سنجی ایجاد این طرح از سال ۸۶ و موافقت نامه احداث و عملیات ساختمانی آن از سال ۸۸ شروع شد و بنا به اعلام مسئولان اداره کل مدیریت بحران کرمان حدود ۱۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری در ۱۴ سال در این طرح هزینه شده است./صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها