خرید صندلی گیمینگ با کیفیت و مناسب یکی از چالش‌های گیمر‌ها به‌شمار می‌آید.
کد خبر: ۱۴۱۵۶۹۹

خرید صندلی گیمینگ با کیفیت و مناسب یکی از چالش‌های گیمر‌ها به‌شمار می‌آید. پیدا کردن یک کمپانی خوب و برند باکیفیت در بازار متنوع این محصول باعث شده که انتخاب برای گیمر‌ها سخت شود. از این رو ممکن است هزینه گزافی را برای خرید صندلی گیمینگ بی‌کیفیت و نامناسب پرداخت کنید. در این راستا بر آن شدیم تا با شمردن چندین ویژگی و فاکتور مهم در خرید این نوع صندلی‌ها شما را در این خرید یاری کنیم تا بتوانید بهترین محصول را با توجه به بودجه مورد نظر خود خریداری کنید. 

تفاوت صندلی گیمینگ با صندلی کامپیوتر و اداری چیست؟
اولین سوالی که ممکن است در زمان خرید صندلی گیمینگ با آن مواجه شوید تفاوت آن با صندلی کامپیوتر است. در درجه اول تصور این است که تفاوتی بین این و صندلی وجود ندارد، اما وقتی بیشتر و بیشتر درباره آن‌ها می‌خوانید متوجه می‌شوید که شناخت این تفاوت‌ها بسیار آسان است. به طور کلی: 
●    صندلی‌های گیمینگ طراحی اسپرت دارند و به‌نسبت دیگر صندلی‌های اداری بزرگ‌تر هستند. اما این تنها تفاوت آن‌ها نیست. 
●    صندلی‌های گیمینگ در اصطلاح به سبک مسابقه‌ای طراحی می‌شوند. این طرحی پشتی بلند همراه با برآمدگی‌های مشخص را دارا است. نشیمن‌گاه این نوع صندلی‌ها کمی شیب‌دار طراحی می‌شود که گیمر‌ها بتوانند به‌راحتی روی آن بنشینند. قسمت کمر و سر این صندلی‌ها دارای بالشتک‌های منعطف است تا بتواند راحتی را برای گیمر‌ها به ارمغان آورد. 
●    دسته‌های صندلی نیز اغلب در سه جهت قابل تنظیم هستند. علاوه بر این می‌توان این نوع صندلی‌ها را از نظر ارتفاع نیز تغییر داد. میزان خوابیدن صندلی‌های گیمینگ نیز بیشتر از صندلی‌های اداری و معمولی است.

چگونه یک صندلی گیمینگ مناسب انتخاب کنیم؟

نکات مهم در خرید صندلی گیمینگ 
تا به اینجا در مورد تفاوت صندلی‌های گیمینگ و دیگر صندلی‌ها صحبت کردیم. اما سوال اینجاست که در هنگام خرید صندلی گیمینگ باید به چه فاکتور‌هایی توجه کرد؟ درادامه ۶ فاکتور مهم که باید قبل از خرید این نوع صندلی‌ها به آن توجه داشته باشید را عنوان می‌کنیم:
۱.     پشتیبانی از کمر
همانطور که می‌دانید نوع نشستن رو صندلی تعیین کننده میزان فشار و آسیب به کمر است. فرقی نمی‌کند یک کارمند پشت میزنشین باشید یا گیمر، در هر صورت باید به این فاکتور در خرید صندلی توجه کنید تا در زمان نشستن در مدت طولانی کم‌ترین آسیب به کمر وارد شود. 
در خرید صندلی گیمینگ باید توجه داشته باشید که بهترین پشتیبانی برای حفظ وضعیت بدنی مناسب را ارائه دهد. گیمر‌ها به دلیل اینکه ممکن است به‌خاطر هیجاناتی که در حین بازی به آن‌ها وارد می‌شود در حالت‌های مختلف قرار می‌گیرند، یک صندلی مناسب می‌تواند آن‌ها در وضعیت بدنی بهتر قرار دهد؛ بنابراین توجه داشته باشید که صندلی مورد نظر استاندارد‌های لازم را از لحاظ ارگونومیک داشته باشد و به طور خاص از کمر، گردن، شانه و بازو‌های شما حمایت کند. 
 چگونه یک صندلی گیمینگ مناسب انتخاب کنیم؟

۲.     قابلیت تنظیم 
یکی دیگر از فاکتور‌های مهم خرید یک صندلی گیمینگ توجه به قابلیت تنظیم ارتفاع و یا تنظیم دسته‌ها است. به طور کلی یک صندلی استاندارد باید قابلیت تنظیم تکیه‌گاه را داشته باشد تا افراد با هر میزان قد و وزن بتوانند به راحتی روی صندلی قرار گیرند. از این رو بهتر است به دنبال صندلی‌ای باشید که دارای بالابر هیدرولیک اهرمی باشد. علاوه‌بر این برخی از صندلی‌های گیمینگ دارای تنظیمات شیب نیز هستند که می‌توانند میزان تعلیق صندلی‌ها را مدیریت کنند.
۳.     توجه به ابعاد و وزن
برخی از صندلی‌های گیمینگ ابعاد بزرگ و وزن زیادی دارند، از این رو ممکن است برای آپارتمان‌های کوچک و کم‌جا مناسب نباشند، یا از اگر وزن بالایی داشته باشند ممکن است شما را برای حمل و نقل دچار مشکل کنند و نتوانید به‌راحتی آن‌ها را جا به جا کنید. توجه داشته باشید که ابعاد صندلی را طوری انتخاب کنید که بتواند بدن شما را در خود جای دهد. توجه داشته باشید صندلی‌های کوچک به همان اندازه صندلی‌های بزرگ اذیت کننده هستند. 
۴.     سازگاری با میز 
معمولا میز و صندلی‌های گیمینگ را با هم خریداری نمی‌کنند، بنابراین ممکن است شما یک میز داشته باشید که حالا قرار است یک صندلی مناسب برای آن تهیه کنید. از این رو بهتر است به سازگاری میز کامپیوتر خود با صندلی گیمینگ دقت کنید. گیمر‌هایی که با Xbox یا PS بازی می‌کنند به یک صندلی گیمینگ ارگونومیک احتیاج دارند. 
 چگونه یک صندلی گیمینگ مناسب انتخاب کنیم؟

۵.     پایه‌های صندلی
اغلب ما در حین خرید صندلی گیمینگ تمام توجه را به بدنه می‌دهیم و کمترین توجه را به پایه‌های صندلی داریم، در صورتی که خرابی یک پایه می‌تواند به طور کلی کیفیت صندلی را کاهش دهد. پایه‌های صندلی علاوه بر حفظ تعادل صندلی نقش تنظیم پا‌های فرد را نیز برعهده دارد؛ بنابراین می‌بینیم که در صندلی‌های گیمینگ پایه‌ها طوری طراحی می‌شوند که گیمر‌ها بتواند پا‌های خود را در سطح بالاتری قرار دهند. آویزان شدن پا‌ها و یا کوتاهی صندلی باعث می‌شود که به سرعت خسته و یا دچار درد‌های مزمن در زانو‌ها شوید. 
۶.     جنس صندلی 
در آخر باید به جنس صندلی گیمینگ توجه کنید. برای اینکه زمان زیادی را از این نوع صندلی‌ها استفاده می‌کنید لازم است به جنس و مواد سازنده صندلی توجه کنید تا کمترین میزان تعریق را برای شما داشته باشد. علاوه بر این جنس این صندلی‌ها باید طوری باشد که بتوان به راحتی آن‌ها را تمیز کرد. معمولا صندلی‌های گیمینگ را از پارچه یا چرم مصنوعی می‌سازند. 
یادداشت پایانی
در این مقاله تلاش کردیم نکات مهم در خرید صندلی گیمینگ را شرح دهیم تا خریدی آگاهانه داشته باشید. شما می‌توانید برای انواع خرید صندلی گیمینگ در بودجه‌های مختلف به سایت طراحان آرک مراجعه کنید. در این سایت می‌توانید انواع صندلی گیمینگ را با هم مقایسه کرده و به‌صورت آنلاین برای خرید اقدام کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها