گفت‌وگو با مدیر شبکه رادیویی فرهنگ

تولد رادیو کتاب

مدیر رادیوفرهنگ درخصوص برنامه‌های تابستانی این شبکه رادیویی به جام جم گفت: رادیوفرهنگ، جدول پخش برنامه‌های تابستانی خود را براساس توجه به دو مقوله مهم ایمان و امید و همچنین نشاط‌آفرینی اوقات‌فراغت نوجوانان و جوانان تنظیم کرده است.
مدیر رادیوفرهنگ درخصوص برنامه‌های تابستانی این شبکه رادیویی به جام جم گفت: رادیوفرهنگ، جدول پخش برنامه‌های تابستانی خود را براساس توجه به دو مقوله مهم ایمان و امید و همچنین نشاط‌آفرینی اوقات‌فراغت نوجوانان و جوانان تنظیم کرده است.
کد خبر: ۱۴۱۵۳۴۴

سیدمرتضی کاظمی‌دینان، مدیر شبکه رادیویی فرهنگ درخصوص برنامه‌های تابستانه این شبکه گفت: رادیوفرهنگ برای مخاطبان با سلیقه‌های گوناگون برنامه‌هایی را تدارک دیده است و برخی از برنامه‌های رادیوفرهنگ با توجه به شروع فصل تابستان، تغییراتی در آنها صورت می‌پذیرد و رویکردی کاملا تابستانه و نشاط‌آفرین به خود می‌گیرد. ضمن این‌که موضوع امیدافزایی و ارتقای ایمان، نخ تسبیح و فصل مشترک تمام برنامه‌ها خواهد بود. سیدمرتضی کاظمی‌دینان تصریح کرد: مقوله پاسداشت زبان و ادبیات فارسی با رویکرد کودک‌ونوجوان نیز موضوعی جدی است که در جدول پخش تابستانی شبکه تقویت شده.
وی بیان کرد: برنامه‌های «صبح به وقت فرهنگ» و «چهارباغ» سراغ موضوعاتی می‌روند که در تابستان بیشتر مطرح و با حال‌و‌هوای آن منعطف می‌شوند. برنامه صبح به وقت فرهنگ که کاری از گروه جامعه این شبکه است، هرروز ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح اطلاع‌رسانی در حوزه موضوعات مرتبط با فصل تابستان و اوقات‌فراغت را انجام می‌دهد، ضمن این‌که رویدادها و اخبار مهم فرهنگی در این برنامه اطلاع‌رسانی می‌شود. کاظمی‌دینان از اضافه‌شدن چند برنامه جدید به جدول پخش این شبکه رادیویی خبر داد و گفت: برنامه‌های قرار آدینه، تمدن‌نوین و خسرو خوبان برنامه‌هایی هستند که از ابتدای تیرماه روی آنتن رفته و هفت عنوان برنامه نیز از مردادماه به جدول پخش رادیوفرهنگ اضافه می‌شود.
مدیر رادیوفرهنگ با نام‌بردن از دو برنامه «شیرین‌بیان» و «فرهنگستان» به اهتمام این برنامه‌ها در پاسداشت زبان ‌و ادبیات فارسی اشاره و تاکید کرد: برنامه فرهنگستان به معرفی فعالیت‌های فرهنگستان زبان و ادب فارسی و آشناکردن مخاطبان با واژه‌های مصوب می‌پردازد. در هر برنامه، پژوهشگران گروه‌های فرهنگستان به معرفی بخشی از فعالیت‌های گروه و ارائه نتایج آنها یا ذکر نکته‌ای آموزشی‌ می‌پردازند. مریم توسلی و مهدیه قنات‌آبادی(بخش واژه‌گزینی)، مهدی قنواتی(بخش درست‌نویسی) و محمد‌صاحبی(بخش فرهنگ‌ها و دانشنامه‌ها) پژوهشگران ثابت این برنامه به‌شمار می‌روند و معصومه حسینی نیز اخبار فرهنگستان را اعلام می‌کند. هر هفته در برنامه فرهنگستان، یکی از کتاب‌های منتشرشده اداره نشر آثار فرهنگستان هم معرفی می‌شود. فرهنگستان، از برنامه‌های گروه ادب‌وهنر، به تهیه‌کنندگی امیرحسین محمودی و نویسندگی فاطمه‌سادات علوی‌نکو، روزهای شنبه هر هفته، ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه از این شبکه رادیویی پخش می‌شود. همچنین برنامه شیرین‌بیان نیز در قالب مشاعره کودکان‌ونوجوانان و با حضور و هدایت استاد دکتر اسماعیل آذر، تولید و پخش خواهد شد.
وی همچنین بر اهمیت کتاب و کتابخوانی در این شبکه رادیویی تاکید داشت کتاب و مباحث مرتبط با حوزه نشر نیز به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین موضوعات فرهنگی در این شبکه رادیویی جایگاه والایی داشته است که علاوه بر گروه جامعه و کتاب، دیگر گروه‌های برنامه‌ساز هم به این مقوله توجه ویژه دارند و برنامه‌های کتاب‌بان، سیم و زر، کتاب فرهنگ، داستان یک کتاب، کتاب هفته، کیمیای کلمات و... به‌طور اختصاصی و مجله‌های رادیویی ققنوس و هفت‌اقلیم و برنامه جوانه‌ها در قالب بخشی مجزا به موضوع کتاب و کتابخوانی می‌پردازند که مخاطب کودک‌و‌نوجوان در این حوزه مورد توجه ویژه قرار گرفته است. مدیر رادیوفرهنگ همچنین به برنامه‌های مناسبتی این شبکه اشاره کرد و گفت: در تابستان امسال دهه ولایت و امامت را در پیش‌رو داریم که ویژه‌برنامه‌های متنوعی برای اعیاد بزرگ قربان تا غدیر تدارک دیده‌ایم. عید زندگی و قربان عشق ویژه‌برنامه‌های عید قربان بودند و در ادامه جشن بزرگ غدیر با برنامه‌های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها