گفت‌وگو با صداپیشه جناب‌ خان

کارم هرگز بـرایم عـادی نمی‌شود

در گفت‌وگوی «جام‌جم» با کارگردان و بازیگر برنامه «همساده» مطرح شد

معرفی مشاغل در شبکه نسیم

علی مسعودی را خیلی‌ها با نام علی مشهدی می‌شناسند. کمدینی که در برنامه «خندوانه» با استندآپ‌هایش مورد توجه قرار گرفت و از قضا دستی هم بر قلم دارد و نویسنده سریال‌های کمدی بسیاری برای تلویزیون بوده است.
علی مسعودی را خیلی‌ها با نام علی مشهدی می‌شناسند. کمدینی که در برنامه «خندوانه» با استندآپ‌هایش مورد توجه قرار گرفت و از قضا دستی هم بر قلم دارد و نویسنده سریال‌های کمدی بسیاری برای تلویزیون بوده است.
کد خبر: ۱۴۱۱۹۸۴
نویسنده زینب علیپور طهرانی - رسانه

ازجمله سه‌دونگ سه‌دونگ، آقا و خانم سنگی، سه‌درچهار، کوچه اقاقیا، بزنگاه و قرارگاه مسکونی. او تجربه کارگردانی هم دارد و پشت دوربین سریال‌های آخر خط و نوروز رنگی هم رفته است. مسعودی این روزها سخت مشغول ساخت برنامه جدیدی با عنوان «همساده» برای شبکه نسیم است. او پیش از این هم تجربه همکاری با این شبکه را در مقام کارگردانی داشته اما همساده تجربه‌ای متفاوت و در قالب ترکیبی ــ نمایشی‌ است که قرار است موضوعات روز را همراه با نمایش و بازی بازیگران، با حضور شخصیت‌های حرفه‌ای مشاغل و نیز تماشاچیان داخل صحنه مطرح کند. این برنامه در فضایی صمیمی زندگی روزمره را در محله‌ای باصفا روایت می‌کند و به‌زودی روی آنتن شبکه نسیم خواهد رفت. با توجه به دکور و محتوا و ساختار برنامه به نظر می‌رسد بتواند جای خود را بین مخاطبان باز کند. به بهانه بررسی این برنامه، با علی مسعودی، کارگردان همساده گفت‌و‌گو کردیم.

علی مسعودی، کارگردان همساده در گفت‌وگو با جام‌جم درخصوص ساخت این برنامه توضیح می‌دهد: می‌توانم بگویم روزهای آخر پیش‌تولید را پشت‌سر می‌گذاریم و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا ۲۵ خرداد تصویربرداری را آغاز کنیم. در این مدت بازیگران اصلی انتخاب شدند و دکور برنامه هم ساخته شده است و در تلاشیم تا هرچه‌زودتر ضبط را آغاز کنیم.
وی ادامه می‌دهد: همساده در ۱۰۴ قسمت طراحی شده است و طبق صحبت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده در تلاشیم تا بلافاصله بعد از ضبط چند قسمت از آن را آماده کرده تا هفته‌ای سه روز روی آنتن شبکه نسیم باشیم. امیدوارم مخاطبان این شبکه هم برنامه را دوست داشته باشند. البته از آنجا که زمان ضبط با پخش برنامه فاصله چندانی نخواهد داشت، قطعا نظرات مخاطبان هم در برنامه تاثیرگذار خواهد بود.
مسعودی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا با دکوری که برمبنای یک محله قدیمی طراحی شده قرار است ما خاطرات مجموعه‌های دهه‌های گذشته را مرور کنیم می‌گوید: محله‌ای که ما برای دکور و استودیوی این برنامه طراحی کرده‌ایم، بافت قدیمی دارد. اما اتفاقات کاملا به‌روز است و ماجراها و قصه‌ها در سال ۱۴۰۲ اتفاق می‌افتد. قصد و هدف ما از ساخت این برنامه معرفی مشاغل مختلف جامعه و گفت‌وگو با صاحبان مشاغل است. البته به‌جز مهمان برنامه که در هر قسمت شغل خود را معرفی می‌کند و دراین‌باره با او گپ می‌زنیم اما در کنارش باقی افرادی که حضور دارند همگی بازیگران حرفه‌ای هستند.
این کارگردان و نویسنده در ادامه درباره بازیگرانی که حضورشان در این برنامه قطعی شده است هم عنوان می‌کند: ما سعی کردیم در این برنامه در کنار چهره‌های جوان از چهره‌های آشنا هم دعوت به همکاری کنیم. ازجمله کمند امیرسلیمانی، الیکا عبدالرزاقی، هادی هاشمی، سیاوش چراغی‌پور، اشکان اشتیاق، ماهان عبدی، حمید حافظ‌شجری، محمد اسلامی، سینا رازقی، ستاره فروتن و علی باباجانی. البته خودم هم قرار است یکی از نقش‌ها را بازی کنم و در کنار سایر بازیگران این برنامه با مهمان‌ها گپ بزنم.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو بیان می‌کند: من بعد از سریال «آزادی‌مشروط» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی که به‌عنوان بازیگر در آن حضور داشتم، درگیر این کار شدم. تقریبا از آذر سال گذشته پیش‌تولید این برنامه شروع و حدود چهار ماه صرف طراحی و ساخت دکور شد.وی همچنین درباره محتوای برنامه می‌افزاید: این برنامه که با حضور تماشاچیان ضبط می‌شود، به موضوعات روز می‌پردازد و در بخشی از آن نیز نمایش اجرا خواهد شد. همساده تجربه‌ای متفاوت و در قالب ترکیبی ــ نمایشی‌ است که قرار است موضوعات روز را همراه با نمایش و بازی بازیگران، با حضور شخصیت‌های حرفه‌ای مشاغل و نیز تماشاچیان داخل صحنه مطرح کند که فکر می‌کنم بتواند در زمان پخش مورد اقبال مخاطبان قرار بگیرد.
مسعودی در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه مجری‌محور است یا نه هم می‌گوید: می‌توانم بگویم مجری به آن معنا و شکلی که در برنامه‌های دیگر تا به امروز دیده‌اید که به نوعی گرداننده برنامه است را در این برنامه نمی‌بینید. چون این برنامه مجری‌محور نیست. در همساده وقتی مهمان وارد برنامه می‌شود، تقریبا همه بازیگران از مهمان سؤالاتی درباره شغل‌شان می‌پرسند که در قالب نمایش است. بنابراین نیازی به حضور مجری نیست و این کار را بازیگران برنامه انجام می‌دهند.

آشنایی با حرفه‌های مختلف
وی درباره این‌که به چه مشاغلی در این برنامه می‌پردازد و چه شغل‌هایی را مد نظر دارد هم توضیح می‌دهد: ما سعی کرده‌ایم سراغ اغلب مشاغل برویم. به‌خصوص شغل‌هایی که برای مخاطبان و به‌خصوص نسل امروز ناشناس یا کمتر شناخته‌شده است. یا این‌که در زندگی روزمره‌شان کمتر با چنین مشاغلی درگیر هستند. بیشتر از این نمی‌توانم توضیح بدهم تا در زمان پخش خودتان به‌عنوان مخاطب ببینید.فقط امیدوارم مخاطبان، این برنامه را دوست داشته باشند و بتوانیم حال خوبی را به آنها منتقل کنیم. از طرفی با مشاغلی آشنا می‌شویم که شاید کمتر اطلاعاتی از آنها داریم.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها