رییس کل دادگستری یزد گفت: در سال 1401 با تلاش کمیته صلح و سازش دادگستری 9 محکوم از قصاص نفس در استان یزد رهایی یافته و به زندگی بازگشتند.
کد خبر: ۱۴۰۲۷۳۹

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، غلامعلی دهشیری با اشاره به لزوم تعیین تکلیف پرونده های قصاص نفس با توجه به تاکید رئیس قوه قضائیه بر این امر اظهار داشت: دادگستری با تشکیل کمیته صلح و سازش کمک موثری به تعیین تکلیف پرونده های قصاص نفس در یزد کرده است.

وی گفت: در سال 1401 با تلاش همکاران و شورای حل اختلاف استان یزد 9 فقره پرونده قصاص به مصالحه رسیده و با جلب رضایت از 20 نفر اولیای دم 9 محکوم این پرونده ها از قصاص نفس رهایی یافته و به زندگی بازگشتند.

دهشیری گذشت خانواده های اولیای دم را اقدامی ارزشمند و خداپسندانه عنوان کرد و افزود: اولیای دم با گذشت از قصاص به محکومان نادم و پشیمان زندگی دوباره بخشیده و علاوه بر این با بازگشت مجدد آنها به آغوش خانواده و این اقدام خداپسندانه موجب اصلاح آنها در اجتماع می شوند.

وی اظهار داشت: با توجه به نگاه ویژه رئیس قوه قضائیه به موضوع بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و تاکید وی در خصوص استفاده از همه ظرفیت های قانونی در حل و فصل خصومات و اصلاح ذات البین، دستگاه قضایی استان با جدیت این موضوع را در دستور کار خود قرار داده است.

دهشیری گفت: شوراهای حل اختلاف همواره در مسیر اعتلای فرهنگ عفو و گذشت در جامعه گام برداشته اند، زیرا صلح و سازش از دیدگاه شرع مقدس اسلام ارزش و مرتبه بسیار بالایی دارد و در آیات متعدد قرآن کریم و روایات متعدد اشاره زیادی به این موضوع شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها