به همت مدیریت آموزش و پروش ناحیه یک شهرکرد و مدیران دبستان بهار دانش

اقامه عزای حضرت زهرای اطهر سلام الله علیها توسط نوگلان فاطمی دانش آموزان بهار دانش

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری در جمع فعالان رسانه و مطبوعات عنوان کرد

ناترازی ۲۰۰ میلیون مترمکعبی بین تولید و مصرف گاز

مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: در حال حاضر بین تولید و مصرف گاز در کشور شاهد یک ناترازی ۲۰۰ میلیون مترمکعبی هستیم از همین رو می‌طلبد تا مشترکان خانگی که بیشترین سهم را در مصرف گاز به خود اختصاص داده‌اند با صرفه‌جویی، مسئولان را در مدیریت این ناترازی یاری دهند.
کد خبر: ۱۳۹۳۲۴۹

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری؛دومین نشست خبری مدیر عامل شرکت گاز استان ظرف دو هفته اخیر با حضور جهانبخش سلیمیان دهکردی مدیر عامل شرکت گاز استان و همچنین فعالان رسانه ای و مطبوعاتی در سالن جلسات شرکت گاز استان برگزار شد.

ناترازی ۲۰۰ میلیون مترمکعبی بین تولید و مصرف گاز

مهندس جهانبخش سلیمیان دهکردی مدیر عامل شرکت گاز استان چهار محال و بختیاری

در حال حاضر بین تولید و مصرف گاز در کشور شاهد یک ناترازی ۲۰۰ میلیون مترمکعبی هستیم

جهانبخش سلیمیان دهکردی مدیر عامل شرکت گاز استان چهار محال و بختیاری گفت: در حال حاضر بین تولید و مصرف گاز در کشور شاهد یک ناترازی ۲۰۰ میلیون مترمکعبی هستیم از همین رو می‌طلبد تا مشترکان خانگی که بیشترین سهم را در مصرف گاز به خود اختصاص داده‌اند با صرفه‌جویی، مسئولان را در مدیریت این ناترازی یاری دهند.

ناترازی ۲۰۰ میلیون مترمکعبی بین تولید و مصرف گاز

مشترکین محترم خانگی  نهایت دقت و استفاده بهینه از گاز این نعمت الهی در ایام سخت سرمای زمستانی مورد توجه قراردهند

سلیمیان دهکردی ضمن درخواست از مشترکین محترم تاکید کرد نهایت دقت و استفاده بهینه از گاز این نعمت الهی در ایام سخت سرمای زمستانی مورد توجه قرارگیرد تا خدای ناکرده شاهد بروز اختلال در شبکه گازرسانی نبوده و همچنین شاهد افزایش قیمت برای مشترکین خانگی که عمده مصرف کنندگان گاز هستند نباشیم.

ناترازی ۲۰۰ میلیون مترمکعبی بین تولید و مصرف گاز

چنانچه هر یک از مشترکان ماهانه کمتر از ۴۲۵ مترمکعب گاز مصرف کنند مشمول افزایش تعرفه نخواهند شد

وی تاکید کرد: چنانچه هر یک از مشترکان ماهانه کمتر از ۴۲۵ مترمکعب گاز مصرف کنند مشمول افزایش تعرفه نخواهند شد که ۴۵ درصد مشترکان استان در این سطح قرار دارند و بحمد الله با مدیریت مشترکان محترم خانگی دچار مشکل و قطعی گاز نخواهیم شد.

ناترازی ۲۰۰ میلیون مترمکعبی بین تولید و مصرف گاز

اصحاب رسانه و فعالان مطبوعاتی مصیبی دهکردی-عسگرپور- دکتر برخورداریان

مدیر عامل شرکت گاز استان، تعداد مشترکان گاز استان چهارمحال و بختیاری را حدود 400 هزار مشترک اعلام کرد و گفت: از این تعداد 350 هزار مشترک خانگی هستند که هم به لحاظ تعداد و هم به لحاظ میزان، عمده‌ترین مصرف‌کنندگان گاز در استان به شمار می‌روند.

ناترازی ۲۰۰ میلیون مترمکعبی بین تولید و مصرف گاز

بر اساس طرح جدید افزایش مصرف گاز در بخش خانگی سبب می شود تا تعرفه گاز بها به صورت پلکانی افزایش پیدا کند

سلیمیان دهکردی؛ با اشاره به اجرای ابلاغیه تعرفه‌های جدید گاز در بخش خانگی که از ۱۶ آذر امسال به صورت قانونی اجرا می‌شود، اظهار داشت: بر اساس این طرح، افزایش مصرف گاز در بخش خانگی سبب می شود تا تعرفه گاز بها به صورت پلکانی افزایش پیدا کند که در همین راستا ۱۲ پله مشخص شده که چنانچه هر یک از مشترکان ماهانه کمتر از ۴۲۵ مترمکعب گاز مصرف کنند مشمول افزایش تعرفه نمی‌شوند که ۴۵ درصد مشترکان استان در این سطح قرار دارند.

ناترازی ۲۰۰ میلیون مترمکعبی بین تولید و مصرف گاز

بهای گاز مصرفی برای بخش‌های دولتی، آموزشی و فرهنگی و صنایع ثابت است

وی در ادامه تاکید کرد: بهای گاز مصرفی برای بخش‌های دولتی، آموزشی و فرهنگی و صنایع ثابت است اما در بخش خانگی به صورت پلکانی افزایش پیدا می‌کند و در ۱۲ پله تدوین و ابلاغ شده و تعرفه‌های هر پله به مصارف مازاد قبلی اضافه می‌شود.

ناترازی ۲۰۰ میلیون مترمکعبی بین تولید و مصرف گاز

دومین نشست خبری مدیر عامل شرکت گاز استان در دو هفته اخیر

بیش از 90 درصد استان چهار محال و بختیاری در اقلیم سرد قرار دارد

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه بیش از 90 درصد استان ما در اقلیم سرد قرار دارد، تصریح کرد: مصرف‌کنندگان در پله اول ۲۷۵ متر مکعب گاز مصرف می‌کنند و حدود ۴۵ درصد از مردم استان در پله یک تا ۳ با مصرف تقریبی ۴۲۵ مترمکعب قرار دارند.

 

وی خاطر نشان ساخت: پله‌های ۴ تا ۶ به صورت تقریبی ۶۵۰ مترمکعب در ماه گاز مصرف می‌کنند که ۳۰ درصد افزایش قیمت در بهای مصرفی گاز دارند و پله‌های ۷ تا ۱۰ با مصرف ۹۵۰ متر مکعب شاهد ۵۰ درصد افزایش تعرفه بهای گاز نسبت به سال گذشته هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان همجنین با بیان اینکه: مشترکان پله‌های ۱۱ و ۱۲ مشترکان بدمصرف هستند و تا یک‌هزار و ۲۵ متر مکعب گاز در ماه مصرف می‌کنند که گازبهای این مشترکان ۵ هزار تومان به ازای هر مترمکعب است و اگر مصرف‌شان بیشتر شود بهای مصرفی ۶ هزار تومان به ازای هر متر مکعب و در صورت عدم کاهش نسبت به سال گذشته گاز آن‌ها قطع می‌شود.

ناترازی ۲۰۰ میلیون مترمکعبی بین تولید و مصرف گاز

تاکید مدیر عامل شرکت گاز استان براستفاده بهینه و مدیریت شده گاز در ایام سرد و زمستانی

از ابتدای آبان تاکنون هفت هزار و ۷۰۰ مورد بازدید از ادارات استان انجام شده است

سلیمیان همچنین به طرح پایش مصرف گاز ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای آبان تاکنون هفت هزار و ۷۰۰ مورد بازدید از ادارات انجام شده است که ۱۹۰ اخطار به دستگاه ها داده شده و گاز ۴۵ دستگاه بدمصرف نیز قطع شده است.

افزایش ح پنج درصدی مصرف گاز در زمستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته

وی از افزایش حدود پنج درصدی مصرف گاز در زمستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: این افزایش مصرف انرژی به اضافه شدن حدود ۱۰۰ هزار مشترک جدید در استان بازمی گردد.

اگر مشترکان بخش خانگی در مصرف گاز ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنند، هم چرخ‌های صنعت به خوبی می‌چرخد و هم کمبود گاز نخواهیم داشت

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر مشترکان بخش خانگی در مصرف گاز ۱۰ درصد صرفه‌جویی کنند، هم چرخ‌های صنعت به خوبی می‌چرخد و هم از شکل‌گیری کمبود به این منبع انرژی در کشور جلوگیری می‌شود.

شایان ذکر است با توجه به بارش برف و برودت هوا در استان چهار محال و بختیاری که به بام ایران مشهور است،استان چهار محال و بختیاری یکی از سردسیرترین مناطق کشور بشمار میرود که می طلبد مسئولان و مدیران شرکت نفت و گاز در محاسبه گاز بهاء استان چهار محال امتیازات ویژه ای برای این استان قائل شوند همانند محاسبه تعرفه برق در ایام بهار و تابستان در مناطق جنوبی و گرمسیر کشور همانند استان خوزستان،بوشهر و بندر عباس.

 

عکاس: بهرام شمسی پور دهکردی- اختصاصی جام جم

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها