مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز

گردشگری البرز جشنواره محور شد

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد: به منظور ایجاد اتحاد و همدلی بیشتر بین اقوام ایرانی ، ناکامی توطئه های دشمنان ایران زمین و معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی ، بخش گردشگری این استان جشنواره محور شده است
کد خبر: ۱۳۸۴۹۲۶

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

فریدون محمدی http://jamejamonline.ir اظهار داشت : بر همین اساس از اواخر آبان ماه جاری جشنواره بزرگ گردشگری اقوام ایران در استان البرز به عنوان سرزمین اقوام آغاز می شود.

وی ادامه داد : در این جشنواره آداب و رسوم ، غذا، هنرها ، موسیقی ، صنایع دستی و سایر داشته های فرهنگی اقوام ایرانی در کلانشهر کرج به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت : طبق برنامه ریزی از آخر آبان ماه جاری به مدت ۶ هفته هریک از اقوام ایرانی داشته های فرهنگی خود را در خیابان جمهوری اسلامی کرج به نمایش می گذارد.

وی اظهار داشت : به طور همزمان برگزاری جشنواره گردشگری اقوام در  سه بوستان  شهر کرج  با اجرای برنامه های متنوع تدارک دیده ایم .

محمدی افزود: جشنواره کودک  و خوراک  نیز ۲ برنامه دیگری است که با همت اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز از هشتم آبان ماه جاری با هدف و شور و نشاط  اجتماعی در کاخ تاریخی مروارید فعالیت خود را آغاز می کنند.   

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز اظهار داشت : جشنواره کودک به مدت یک ماه و جشنواره خوراک به مدت ۲ هفته  در کاخ تاریخی مروارید فعالیت خواهند داشت .

وی اظهار داشت : جشنواره خوراک با هدف معرفی غذاهای  شاخص و سنتی اقوام ایرانی و ایجاد فضای شادی و نشاط ایرانی و جشنواره کودک با توجه به بازگشایی مدارس پس از ۲ سال کرونایی

تدارک دیده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز  گفت : در جشنواره کودک تلاش ها براین است تا با همکاری آموزش و پرورش البرز مکان های گردشگری البرز، مراکز ارائه خدمات سفر  مانند اورژانس ، آتش نشانی ، هلال احمر ، آژانس های مسافر بری ، هتل ها ، انواع هواپیماهای مسافربری و خدمات سفر به کودکان ودانش آموزان معرفی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها