معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح کرد:

شهرداری اصفهان یکی از ۵ شهرداری برتر کشور در حوزه پدافند غیرعامل

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان خبر داد:

رصد ۱۶۰۰ پروژه شهری از طریق سامانه سیگما

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: با استفاده از سامانه سیگما ۱۶۰۰ پروژه شهری در عرصه‌های مختلف رصد و گزارش‌ آنها به صورت ماهانه تهیه و به بخش‌های مختلف شهرداری ارائه می‌شود.
کد خبر: ۱۳۸۴۶۵۱
 

جام جم آنلاین اصفهان ؛ سعید ابراهیمی در همایش «تجربه شهر» که روز 3 آبان ماه با حضور جمعی از مدیران ارشد شهرداری اصفهان برگزار شد، معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی را مغز متفکر شهرداری اصفهان دانست و تاکید کرد: در یک‌سال اخیر تلاش کردیم اقدامات قبلی را متوقف نکرده بلکه توسعه دهیم.

او با بیان اینکه اصلاح بودجه ۱۴۰۱ و تدوین بودجه ۱۴۰۲ در دست اقدام است، افزود: بازنگری برنامه پنج‌ساله ۱۴۰۵، تدوین آمارنامه ۱۴۰۰، پیاده‌سازی نظام جامع آماری و تهیه اطلس‌های موضوعی از اقدامات معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی در سال جاری است.

او با اشاره به رصد پروژه‌های شهری اعلام کرد: با استفاده از سامانه سیگما ۱۶۰۰ پروژه در عرصه‌های مختلف رصد و گزارش‌ آنها به صورت ماهانه تهیه و به بخش‌های مختلف شهرداری ارائه می‌شود.

آمار به ایده‌ها و نظرات اعتبار می‌بخشد

معاون اسبق برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان نیز با اشاره به اینکه از آمار به صورت ویژه در حوزه برنامه‌ریزی استفاده می‌شود، اظهارکرد: آمارها باید به شکل ملموس و قابل فهم برای همگان ارایه شود. در غیر این صورت مفاهیم در ذهن مردم نخواهد نشست.

محمود محمدی خاطرنشان کرد: در حوزه برنامه‌ریزی باید بتوانیم نتایج فعالیت کمیسیون‌های تخصصی و کارشناسان را ابتدا به مردم به شکل ملموس انتقال دهیم و سپس بازیگران و ظرفیت‌ها را برای نیل به اهداف متمرکز کنیم.

شهرداری در زمینه برنامه‌ریزی پیشگام بوده است

از دیگر معاونان سابق برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان در این همایش با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان در زمینه برنامه‌ریزی پیشگام بوده است، گفت: در کنار تمام وظایف معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، مدیریت سرمایه‌های فکری در شهرداری نیز بسیار اهمیت دارد.

 

بهروز ارباب‌شیران تصریح کرد: سرمایه‌های دانش، مالی، داده‌ای، سازمانی و انسانی در معاونت برنامه‌ریزی قرار دارد که این مهم جایگاه و اهمیت معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی را بیش از پیش مشخص می‌کند.

او خاطرنشان کرد: این معاونت باید نسبت به برنامه‌ها و طرح‌های متعددی که برای مناطق و سازمان‌ها تدوین می‌شود، توازن برقرار کند و با نگاهی منصفانه به آنها بپردازد.

او ایجاد مدیریت واحد شهری در شهرداری اصفهان را ضروری دانست و گفت: لازمه این امر مدیریت واحد در معاونت برنامه‌ریزی است. اما مشکل این است که برنامه‌ها و اولویت‌ها هنگام اجرا به شکل دیگری انجام می‌شوند.

ارباب‌شیران ایجاد مشارکت، گفت‌وگو و مداخله کارشناسان در عرصه‌های مختلف برای تصمیم‌گیری را در این زمینه ضروری دانست و افزود: منطق و مبنای تفکر در این معاونت باید منطق سیستمی و معیارهای تصمیم‌گیری باید عقلانیت و اخلاق و شاخصه اجرای در صحنه، تعامل، اعتماد و سعه‌صدر باشد.

در پایان همایش «تجربه شهر» از درگاه رصدخانه شهرداری اصفهان و دو کتاب با عنوان‌های «مبانی و اصول راه‌اندازی رصد خانه‌های شهری» و «آمارنامه شهر اصفهان ۱۴۰۰» رونمایی شد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها