شهید پوریا سلیمی، یکی از آن ۴۰۰۰شهیدی است که جان شیرینش را در راه مبارزه با قاچاقچیان و محافظت از کشور، تقدیم ملت و وطن کرد. سرباز جوانی‌ که شهریورماه امسال و در درگیری با قاچاقچیان در هنگ مرزی پاوه دچار جراحت‌های شدید شد و به شهادت رسید تا نام او نیز به‌عنوان یکی از مدافعان وطن در تاریخ کشور ثبت شود.
کد خبر: ۱۳۸۰۷۹۹
پوریا هم مثل بسیاری از جوانان هم‌سن‌وسال خودش وقتی به سن خدمت سربازی رسید، دفترچه اعزام به خدمت را پر کرد تا دو سال زیر پرچم کشورش خدمت کند. پدر پوریا در گفتگو با جام‌جم توضیح داد: «من سه فرزند دارم و پوریا اولین فرزندم بود. او فقط ۱۹ سال داشت که به شهادت رسید. یک روز به من گفت تصمیم گرفت به سربازی برود و من هم گفتم پسرم، همه به خدمت سربازی می‌روند. پوریا رفت، اما بعد خبر شهادتش را برایم آوردند.»

علی سلیمی، عموی پوریا ادامه می‌دهد: «برادرزاده‌ام تا مقطع سیکل درس خواند و بعد هم دیگر ادامه تحصیل نداد و وارد بازار کار شد. پوریا وقتی یک‌سال‌ونیمش بود، مادرش به رحمت خدا رفت و برای این‌که کمک‌حال پدرش در خرج‌ومخارج خانه باشد، وارد بازار کار شد. او حدود پنج ماهی می‌شد که در کرمانشاه در حال گذراندن خدمت سربازی‌اش بود که با قاچاقچی‌ها درگیر شد. روز حادثه، تعدادی از قاچاقچیان می‌خواستند به زور وارد خاک ایران شوند که پوریا و چند نفر از ماموران نیروی انتظامی که آنجا بودند، با قاچاقچی‌ها درگیر شدند. با شروع درگیری، پوریا به‌شدت زخمی شد. پس از پایان درگیری، او را به بیمارستان طالقانی کرمانشاه منتقل کردند و سپس فرمانده پوریا با پدر او تماس گرفت. برای این‌که برادرم هول نکند، فرمانده به او گفت پای پوریا شکسته است و به بیمارستان برود.»

به گفته پدر، پوریا به اتاق‌عمل منتقل شد و تحت عمل‌جراحی قرار گرفت. پس از جراحی هم به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شد تا شرایط جسمی‌اش تثبیت شود. با گذشت چند روز، اما درنهایت پوریای ۱۹ساله دوام نیاورد و ۱۹ شهریورماه امسال به شهادت رسید. بعد از شهادت او، مردم کرمانشاه و نیروی انتظامی پیکر او را تا آرامگاهش تشییع کرده و به خاک سپردند. پدر با این‌که فرزند رشیدش را ازدست‌داده با افتخار می‌گوید تحمل غم مرگ فرزند بسیار جانکاه و سخت است، اما به او افتخار می‌کنم که برای اعتلا و سربلندی وطن به شهادت رسید. عموی پوریا هم به برادرزاده‌اش افتخار می‌کند ومی‌گوید: «ما برای دفاع از وطن و ملت و شرف‌مان، از جان‌مان هم می‌گذریم و پوریا هم همین کار را کرد. هیچ‌کس حق ندارد امنیت این کشور و مردمش را مورد تهدید قرار دهد. پوریا پسری بسیار خوب، نجیب، بااخلاق و مردم‌دار بود. او با دو برادر ۱۴ و هشت ساله‌اش بسیار مهربان بود و از آن‌ها هم به‌خوبی مراقبت می‌کرد. با این‌که پوریا به شهادت رسیده و دیگر در بین ما نیست، اما به وجود سربازانی، چون او و مدافعان وطنی که از جان خود برای حفاظت از وطن و مردم می‌گذرند افتخار می‌کنیم.»
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها