مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: ۵۴ هزار معلول و خانواده معلولان تحت پوشش این نهاد هستند و از خدمات لازم برخوردار می شوند.
کد خبر: ۱۳۷۳۳۳۳
 

به گزارش جام جم آنلاین پروین محمدپوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: البته طبق آخرین آمار، نزدیک به ۹۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی آذربایجان غربی هستند که بخش مهمی از آنان را معلولان و خانواده معلولان تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: برای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف، برنامه های مختلفی در آذربایجان غربی ارائه می شود که شامل غربالگری های مختلف، ارائه طرح های مشاوره ای، آزمایش های ژنتیک، ارائه خدمات مشاوره تلفنی و خدماتی از طریق اورژانس اجتماعی ۱۲۳ است.

وی اظهار کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و هماهنگی با مراکز درمانی، پوشش برنامه غربالگری شنوایی نوزادان در آذربایجان غربی به ۹۹ درصد رسیده که گامی بلند در پیشگیری از ناشنوایی است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی از فعالیت ۱۲۰ مرکز مشاوره خانواده و روان شناسی در استان خبر داد و گفت: این مراکز به صورت مستمر به افرادی که مراجعه می کنند، خدمات ارائه می دهند.

محمدپوری ادامه داد: طی یک سال گذشته، فقط در حوزه آزمایش ژنتیک، بیش از ۴۰ میلیارد ریال هزینه شد که در راستای مقابله با بروز مشکلات ژنتیکی در فرزندان خانواده های مختلف بوده است.

وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات بهزیستی آذربایجان غربی، اجرای طرح های مقابله ای و درمانی در بخش اعتیاد است که در این خصوص  ۱۸ مرکز اقامتی و کمپ، ۱۶ مرکز سرپایی و پنج مرکز کاهش آسیب ارائه خدمات می دهند.

وی از ساماندهی ۵۵ کودک کار خیابانی طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: همچنین کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در ۲۱ مرکز شبه خانواده در آذربایجان غربی نگهداری می شوند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها