گفتگو با محمدامین همدانی تهیه‌کننده انیمیشن موفق ایرانی

گل‌طلایی «پسر دلفینی»

به رغم ادعای کارگردان و تهیه‌کننده

فیلم ایرانی در جشنواره صهیونیستی باقی ماند

چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر این‌که فیلم سینمایی «تا فردا» به کارگردانی علی عسگری و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی از جشنواره اورشلیم خارج شد.
کد خبر: ۱۳۷۳۰۳۵

به گزارش جام جم آنلاین، کارگردان این فیلم در گفت‌وگویی که همان زمان در خبرگزاری مهر منتشر شد با بیان این‌که این فیلم سینمایی بدون هماهنگی با تهیه‌کننده ایرانی، توسط پخش‌کننده فرانسوی به جشنواره اورشلیم اسرائیل ارائه شده بود، خبر داد که نیکی کریمی این فیلم را از جشنواره خارج کرده است و حتی مدعی شد که پخش‌کننده اروپایی پس از اطلاع از این‌که تهیه‌کننده ایرانی از ارسال فیلمش به این جشنواره ناراحت شده، عذرخواهی هم کرده است. با وجود این ادعا، مراجعه به سایت فروش بلیت‌های جشنواره فیلم اورشلیم نشان می‌دهد که این فیلم از این جشنواره صهیونیستی کنار گذاشته نشده و قرار است در سه نوبت برای تماشاگران پخش شود.

به گزارش جام‌جم، سایت بلیت‌فروشی جشنواره نشان می‌دهد که نخستین نوبت اکران این فیلم، روز شنبه ۲۳ جولای (اول مرداد) در سالن سینمای شماره ۲ جشنواره در ساعت ۱۰:۱۵ خواهد بود و هنوز بلیت‌های این نوبت اکران به صورت کامل به فروش نرفته است. فیلم یادشده روز سه‌شنبه ۲۶ جولای- یعنی ۴ مرداد - در یک سالن بزرگ‌تر در ساعت ۱۲:۳۰ اکران خواهد شد و این دومین نوبت پخش فیلم خواهد بود. فیلمی که ادعا می‌شد به سرعت از جشنواره کنار گذاشته شده است، جمعه ۲۹جولای (۷مرداد) برای سومین بار در ساعت ۲۱:۳۰ در همان سالن شماره ۲ اکران خواهد شد و البته هنوز بسیاری از بلیت‌های این فیلم به فروش نرفته است.

نکته جالب این که از این فیلم استقبال چندانی هم نشده و فروش بلیت‌های بسیاری از فیلم‌های دیگر از این فیلم پیشی گرفته و این درحالی است که برای مثال بلیت‌های فیلم «مثلث غم» ساخت سوئد از هم‌اکنون به صورت کامل فروخته شده است. جشنواره فیلم اورشلیم یک جشنواره فیلم بین‌المللی است که از ۱۷می ۱۹۸۴ در سرزمین‌های اشغالی برگزار می‌شود و با پذیرش فیلم‌های بلند و مستند از سراسر جهان به برگزیدگان نیز در رده‌های مختلف جوایزی اعطا می‌شود. جشنواره فیلم اورشلیم بخشی از تلاش رژیم صهیونیستی برای نشان‌دادن چهره‌ای هنری و فرهنگی از خود و حضور در بازار بین‌المللی تولید فیلم است و ادامه حضور یک فیلم ایرانی در این جشنواره با وارونه نشان‌دادن واقعیت پذیرفتنی نیست. فیلم تا فردا دومین فیلم بلند علی عسگری است. صدف عسگری، غزل شجاعی، بابک کریمی، امیررضا رنجبران، نویان آبدردیده، نهال دشتی، کتایون سالکی، محمد حیدری و میلاد معیری بازیگران اصلی این فیلم هستند.
 
روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها