صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، برنامه های متنوعی ویژه برگزاری کنگره ملی ده هزار شهید جامعه عشایری کشور، تولید و پخش می کند.
کد خبر: ۱۳۷۰۵۲۴

به گزارش جام جم آنلاین- چهار محال و بختیاری؛ یوسف افشارنیا مدیرکل صدا و سیمای استان در گفتگو با جام جم از برنامه های رسانه استانی در خصوص اولین کنگره ملی ده هزار شهید جامعه عشایری کشور خبر داد و گفت: «قصه عاشقان» عنوان ویژه برنامه سیمای جهان بین است که هر شب ساعت 21 به صورت زنده، تقدیم بینندگان می شود.

برقراری ارتباط تصویری با مراکز استان ها، دعوت از فرماندهان سپاه استان و مسئولان برگزاری کنگره مهمترین فعالیت سیمای جهانبین

افشار نیا، برقراری ارتباط تصویری با مراکز استان ها، دعوت از فرماندهان سپاه استان و مسئولان برگزاری کنگره، گزارش از پشت صحنه فعالیت های برپایی این رویداد بزرگ کشوری، برگزیده سخنان مقام معظم رهبری، موسیقی تصویر، میان برنامه، تیزر، نماهنگ و حضور شاعران استانی را از بخش های مختلف برنامه «قصه عاشقان» نام برد و گفت: این برنامه به تهیه کنندگی و کارگردانی بیژن علی بابایی، اجرای عماد صدری نژاد و جمال الدین خدابخشی روی آنتن می رود.

افشارنیا به تولید و پخش 5 مستند 20 دقیقه ای از شهدای عشایر استان، به تهیه کنندگی و کارگردانی یزدان کیانی و داریوش نیکبخت با عنوان «آفتاب ایل» را از دیگر اقدامات معاونت سیمای استانی دانست.

مدیرکل صدا و سیما افزود: «سلامی به بهشت» به تهیه کنندگی سیدمهدی سلیمی هم ویژه شهدای عشایری استان، هر شب به تعداد 40 برنامه 5 دقیقه ای تولید و از سیمای جهان بین پخش می شود.

وی گفت: برنامه های روزانه «زیر یک سقف» و «روز نو» هم ویژه برنامه هایی به همین مناسبت تهیه می کنند.

افشارنیا در ادامه افزود: این کنگره از 29 تا 31 خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و استانی؛ خانواده معزز شهدا از نقاط مختلف کشور، در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می گردد که در روز اول در قالب «شب شعر» از ساعت 17 تا 19:30 از فرهنگسرای شهرکرد روی آنتن می رود.

در روز دوم با تجلیل از خانواده محترم شهیدان عشایری کشور مدافع حرم

مدیرکل صدا و سیما در ادامه افزود: در روز دوم با تجلیل از خانواده محترم شهیدان عشایری کشور مدافع حرم از ساعت 17 تا 19:30 از فرهنگسرای شهرکرد پخش و با دیگر مراکز استانی هم ارتباط تصویری برقرار خواهد شد.

وی به اجلاسیه این کنگره بزرگ ملی اشاره کرد و گفت: اجلاسیه این کنگره در روز سی ام خرداد ماه از ساعت 9 تا 12 از مصلای حضرت امام خمینی(ره) پخش و روی آنتن می رود و با دیگر مراکز استان ها هم ارتباط تصویری برقرار می کند.

وی از بیژن علی بابایی شهرکی به عنوان تهیه کننده و ابوالفضل هادیپور نقنه مجری برنامه ها نام برد.

افشارنیا از یک گروه برنامه ساز برای ضبط پشت صحنه برنامه ها و تهیه یک مستند خبر داد.

مدیرکل صدا و سیمای استان به «ایل غیرت» عنوان ویژه برنامه رادیویی صدای استان اشاره کردکه هر روز ساعت 17:15 تا 18 به تهیه کنندگی سیاوش قربانی پور و مهرداد افضلی، گویندگی جعفر زمانی و شهلا جمشیدیان، گزارشگری فاطمه رفیعی و شهلا جمشیدیان از رادیو جهان بین پخش می شود.

وی گفت: ارتباط با مراکز استان ها، گفت و گو با مسئولان استانی این کنگره، گپ و گفت با خانواده شهدای عشایر، گفت و گو با ایثارگران، ترانه و موسیقی، پخش صدای شهدا، بسته های صوتی، پیامک و تلفن از بخش های متنوع این برنامه رادیویی است.

مدیرکل گفت: برنامه های «موج زنده رود»، «زندگی جاریست»، «پیک های روز و عصر»، «بنگ آبادی»، «هیجار» و ... هم به این مناسبت ملی می پردازند.

افشارنیا خبر داد که رادیو جهان بین هم ویژه برنامه های کنگره را از 29 تا 31 خرداد ماه، به طور زنده پوشش و انعکاس می دهد.

وی پوشش جلسات هماهنگي برگزاري كنگره، دعوت از مسئولان اجرايي و اطلاع از تداركات؛ پشتيباني و اسكان میهمانان كنگره، تهيه و پخش مستندهاي خبري با موضوع شهداي شاخص عشايري استان، پوشش خبري برنامه هاي سه روز برگزاري كنگره براي بخش هاي خبری سراسري و محلي، برقراری ارتباط های زنده حين برگزاري كنگره و تهيه گزارش از دستاوردهاي برگزاري كنگره شهداي عشايري را از اقدامات معاونت خبر چهارمحال و بختیاری دانست.

افشارنیا همچنین از برنامه های های معاونت فضای مجازی مرکز هم خبر داد و گفت: این معاونت با تولید چهار قطعه «استوری موشن»، چهار قطعه «موشن گرافیک» با محوریت معرفی شهدای شاخص عشایری، یک قطعه «کمیک موشن» در خصوص یکی از شهدای عشایری استان، دو قطعه «پادکست» با موضوع نقش عشایر در دفاع مقدس، یک قطعه «مستند» با موضوع شهدای عشایر، چهار عدد «پوستر»، هشت عدد «عکس نوشت»، تقطیع و انتشار تولیدات حوزه های تولیدی صدا و سیما در بسترهای مختلف فضای مجازی، انتشار تولیدات و نماهنگ های حوزه های تولیدی صدا و سیما در ارتباط با کنگره ملی شهدای عشایری کشور و تولیدات سایر دستگاه های فعال در برگزاری کنگره ملی شهدای عشایری کشور در بسترهای سازمانی و غیر سازمانی، این مناسبت ملی را ارج می نهد.

پخش زنده و پوشش گسترده بزرگداشت ده هزار شهید جامعه عشایری کشور

وی در پایان افزود: معاونت فنی مرکز با استقرار دو واحد سیار و SNG، در فرهنگسرای شهرکرد و مصلای حضرت امام(ره)، کنگره بزرگداشت ده هزار شهید جامعه عشایری کشور را پوشش و انعکاس تصویری می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها