مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: ۱۰ قطعه زمین با کاربری آموزشی توسط کمیسیون املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر فردیس به آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و فردیس واگذار شد.
کد خبر: ۱۳۶۱۸۷۸

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

علی حجرگشت» گفت: منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر فردیس با توجه به کمبود فضای آموزشی در این شهر تصمیم به تامین و واگذاری ۱۰ قطعه زمین با کاربری آموزشی به آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و فردیس را عملیاتی کرد.

او تصریح کرد: با توجه به‌ فقر سرانه آموزشی، مهاجر پذیری و تراکم بالای جمعیت دانش آموزی در کلاس های درس شهر فردیس این تصمیم که یکی ازمطالبات چندین ساله و به حق مردم این شهر بوده از سوی اعضای شورای اسلامی این شهر اتخاذ شد.

او افزود: موضوع واگذاری این زمین‌ها در قالب طرح پیشنهادی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 کرج و فردیس به کمیسیون املاک و حقوقی شورای اسلامی شهر فردیس ارائه شد که با نظر مساعد همه اعضا و به اتفاق آرا با دوفوریت و اصل طرح موافقت و تصویب شد.

حجرگشت این مصوبه را یکی از اقدامات ماندگار در کارنامه عملکردی شورای اسلامی شهر فردیس دانست و یادآورشد: لازم است در حوزه آموزش و پرورش هر چه سریعتر نسبت به احداث این مدارس اقدام شود تا شهروندان فردیس طعم شیرین این اقدام شورا را به عینه حس کنند.

او گفت: در سی و ششمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان فردیس که در بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار شد،مصوب گردید که شورا های اسلامی وشهرداری نسبت به تامین زمین آموزشی برابر تکلیف قانونی اقدام نمایند که شورای اسلامی و شهرداری فردیس در تامین ۱۰ قطعه زمین، این مصوبه شورای آموزش و پرورش را اجرا کردند.

او میانگین تراکم دانش آموزی در کلاس های درس  البرز را  ۳۲.۵ نفر ذکر کرد که برای کاهش این تراکم و ساخت فضاهای آموزشی در استان البرز نیاز به واگذاری زمین از سوی فرمانداری، شورای اسلامی شهر و روستا و شهرداری های فعال در البرز داریم.

حجرگشت ادامه داد: این استان فقیرترین استان از نظر فضای آموزشی است به گونه ای که فضای آموزشی آن از استان های ایلام و سیستان و بلوچستان پایین تراست.

استان البرز حدود ۵۱۷ هزار دانش آموز دارد که ۸۶ هزار نفرآن در مدارس شهر فردیس تحصیل می کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها