درمان های خانگی برای از بین بردن سلول‌ های مرده پوست

پوست این توانایی را دارد که هر ۲۸ روز یکبار خود را تجدید کرده و سلول های مرده را از بین ببرد. این اجازه می دهد تا سلول های جدید فعال شوند، که به طور مداوم کار می کنند تا پوست را صاف، هیدراته و جوان نگه دارند.
کد خبر: ۱۳۵۷۵۹۱

به گزارش جام جم آنلاین،‌ با این حال، با گذشت زمان، این فعالیت شروع به کند شدن می کند و پوست مرده روی سطح تجمع می یابد.

این به نوبه خود از بازسازی پوست جلوگیری می کند. در نتیجه، رنگ طبیعی پوست تحت تأثیر قرار می‌گیرد و بافت شروع به خشن شدن، پیری و پر از عیوب می‌کند بنابراین، از بین بردن سلول های مرده پوست باید به بخشی از روال زیبایی منظم تبدیل شود.

خوشبختانه، طیف گسترده‌ای از مواد لایه‌بردار وجود دارد که کاربرد آن‌ها باعث پاکسازی عمیق برای از بین بردن مناسب پوست مرده انباشته شده می‌شود.

در مقاله امروز، می‌خواهیم ۵ گزینه جالب برای درمان‌های خانگی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست را به اشتراک بگذاریم.

1. بلغور جو دوسر برای از بین بردن سلول های مرده پوست

بافت دانه‌دار بلغور جو دوسر به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی برای انواع پوست عمل می‌کند. محتوای ساپونین آن سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد و تولید چربی اضافی را تنظیم می‌کند.

مواد لازم:

دو قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر (20 گرم)

دو قاشق غذاخوری ماست طبیعی (40 گرم)

یک قاشق غذاخوری عسل (25 گرم)

چه کاری باید انجام دهید؟

ابتدا همه مواد را در یک کاسه بریزید و مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.سپس آن را با حرکات دایره ای ملایم روی صورت خود بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند.پس از این مدت، با آب سرد بشویید و مرطوب کننده بزنید.

می توانید هفته ای یک بار از این لایه بردار استفاده کنید.

2. روغن هویج و نارگیل برای از بین بردن سلول های مرده پوست

هویج یکی از بهترین مواد برای از بین بردن سلول های مرده پوست و از بین بردن لکه های خورشیدی است. ترکیب با کمی روغن نارگیل، یک درمان فوق‌العاده برای پاکسازی و آبرسانی مجدد به پوست است.

موادلازم:

½ هویج

2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل جامد (30 گرم)

چه کاری باید انجام دهید؟

ابتدا نصف هویج را پوست بگیرید و چند لحظه با مخلوط بزنید تا پوره غلیظی به دست آید.سپس آن را با روغن نارگیل جامد مخلوط کنید تا یک کرم طبیعی تشکیل شود.قسمت هایی را که می خواهید لایه برداری کنید تمیز کنید و مواد را با حرکات دایره ای ملایم پخش کنید.در نهایت، استفاده از آن را دو یا سه بار در هفته تکرار کنید.

3. دانه آووکادو برای از بین بردن سلول های مرده پوست

اگرچه پالپ آووکادو همان چیزی است که ما اغلب به عنوان یک ماده آرایشی جایگزین استفاده می کنیم، دانه آن برای مراقبت از پوست نیز مفید است. در واقع، این یک منبع غنی از آنتی اکسیدان است که می تواند به ترمیم پوست آسیب دیده توسط رادیکال های آزاد کمک کند.

مواد لازم:

یک هسته آووکادو (متوسط یا بزرگ)

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون (16 گرم).

یک قاشق غذاخوری عسل (25 گرم)

چه کاری باید انجام دهید؟

ابتدا دانه آووکادو را خشک کنید. سپس آن را رنده کنید یا آسیاب کنید و پودری را که به دست می آورید با روغن زیتون و قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید.شب‌ها، پس از پاک کردن آرایش، آن را روی صورت، گردن، دست‌ها و سایر قسمت‌هایی از بدن که می‌خواهید لایه‌برداری کنید، بمالید. حرکات را دایره ای انجام دهید و اجازه دهید ده دقیقه روی پوست بماند. در نهایت، یک بار در هفته بشویید و تکرار کنید.

4. بادام

استفاده موضعی از بادام یکی از بهترین راه‌ها برای مراقبت از پوست و جلوگیری از پیری زودرس است. علاوه بر این، بادام حاوی ویتامین هایی با عملکرد آنتی اکسیدانی مانند A و E هستند که از آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند.

مواد لازم:

5 عدد بادام

2 قاشق چایخوری عسل (15 گرم)

چه کاری باید انجام دهید؟

ابتدا بادام ها را یک شب در آب خیس کنید.سپس روز بعد پوسته ها را جدا کرده و آسیاب کنید. بعد از اینکه آنها را پودر کردید، عسل را اضافه کنید و یک خمیر آماده کنید. اسکراب را روی نواحی مورد نظر با حرکات دایره ای بمالید.

در نهایت، اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه دیگر بماند و بشویید.

هفته ای دو بار تکرار کنید.

5. قهوه برای از بین بردن سلول های مرده پوست

پودر قهوه یا تفاله قهوه پس از تهیه نوشیدنی برای از بین بردن سلول‌های مرده و ناخالصی‌ها مفید است. همچنین، خواص آن گردش خون را تحریک می‌کند و ظاهر لکه‌ها، اسکارها و سایر عیوب پوست را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، جالب است بدانید که قهوه حاوی فلاونوئیدها است. اینها آنتی اکسیدان هایی هستند که بازسازی سلولی را تحریک کرده و از بروز چین و چروک های اولیه جلوگیری می کنند.

مواد لازم:

3 قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده (30 گرم)

1 قاشق غذاخوری روغن بادام (14 گرم)

1 قاشق غذاخوری عسل (25 گرم)

1 قاشق غذاخوری شکر درشت (20 گرم)

چه کاری باید انجام دهید؟

ابتدا همه مواد را در یک کاسه بریزید و آن‌ها را مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.محصول را به تمام صورت خود ماساژ دهید. اگر دوست دارید، آن را روی گردن، زانو و آرنج خود استفاده کنید.در نهایت، اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند و با آب ولرم بشویید. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید تا پوستی درخشان داشته باشید.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها