گفت‌وگو با علی‌اکبر غریب‌شاهی، رکورددار و قهرمان پاراوزنه‌برداری جهان و آسیا

پدران و پسران

در جریان رقابتهای جهانی پارا وزنه برداری در گرجستان

سید حامد صلحی پور قهرمان جهان شد

سید حامد صلحی پور، با رکورد 225 کیلوگرم، عنوان قهرمانی رقابتهای جهانی پارا وزنه‌برداری گرجستان را به دست آورد و تیم ملی را در تفلیس صاحب نخستین مدال طلا کرد.
کد خبر: ۱۳۵۱۲۰۷

به گزارش جام جم آنلاین،  در جریان رقابتهای جهانی پارا وزنه‌برداری، گزینشی پارالمپیک 2024 پاریس، سید حامد صالحی پور نماینده دسته 97 کیلوگرم کشورمان و دارنده مدال نقره پارالمپیک توکیو، با پرس کردن وزنه 225 کیلوگرمی، 2 کیلوگرم بیشتر از ورزشکار کشور مصر هانی عبدالهادی وزنه زد و مدال طلای رقابتهای جهانی گرجستان را به سینه آویخت. 
صلحی پور که در رقابتهای جهانی 2019 هم قهرمان شده بود، در این رقابت ها کار خود را با پرس کردن وزنه 217 شروع کرد و در دومین انتخاب، توانست وزنه 225 را پرس کند. او که قهرمانی اش مسجل شده بود برای حرکت سوم به سراغ وزنه 230 رفت اما موفق به مهار آن نشد. در پایان رقابتهای دسته 97 کیلوگرم پارا وزنه برداری قهرمانی جهان، بعد از سید حامد صلحی پور، هانی عبدالهادی از مصر با رکورد 223 کیلوگرم نایب قهرمان شد و موتاز الجونیدی از اردن با رکورد 220 کیلوگرم در مکان سوم قرار گرفت.
این نخستین مدال طلای تیم ملی پارا وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی گرجستان بود. پیش از این امیر جعفری در دسته 65 کیلوگرم و روح الله رستمی در دسته 80 کیلوگرم موفق شده بودند دو مدال نقره جهانی به دست بیاورند. 
رقابتهای جهانی پارا وزنه‌برداری گرجستان در حالی فردا (یکشنبه) با برگزاری مسابقات اوزان 107 و فوق سنگین به اتمام خواهد رسید که تیم ملی کشورمان در این دو وزن 4 نماینده دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها