مدیریت ارتباط با مشتری که در زبان لاتین به آن CRM گفته می‌شود. برخلاف چیزی که در ذهن بعضی از مردم وجود دارد مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با باشگاه مشتریان متفاوت است. یکی در جذب و دیگری در وفاداری مشتریان تأثیرات خود را می گذارند.
کد خبر: ۱۳۴۹۹۹۷
باشگاه مشتریان به معنای جمع ‌کردن مشتریان یک برند تجاری یا یک مجموعه ‌ی کسب ‌و کار کنار هم است. مدیریت ارتباط با مشتری هم به این معناست که نیازها و خواسته‌ های مشتری‌ها را بررسی کرد تا بتوان خدمات بهتری به مشتریان وفادار ارائه داد.
 

تفاوت های مدیریت ارتباط با مشتری با باشگاه مشتریان چیست؟


باشگاه مشتریان چیست؟ و فلسفه ایجاد آن چه بود؟


اولین باریک شرکت آمریکایی به نام یونیون تی باشگاه مشتریان را در قرن نوزدهم مطرح و رونمایی کرد. این شرکت برای جذب مشتری و ارائه خدماتی به مشتری‌ های وفادار خودش دست به این کار زد. این شرکت برگه‌ هایی به‌عنوان کد تخفیف طراحی کرده بود.

ب ازای هر خرید از این شرکت یکی از این برگه‌ها را تحویل مشتری می‌دادند. مشتری برای خرید بعد از تخفیفی جزئی برخوردار می ‌شد. دادن برگه‌های کد تخفیف این انگیزه را در مشتری ‌ها ایجاد می‌کرد که خریدشان از آن شرک را تکرار کنند.

باگذشت زمان باشگاه مشتریان به امری ضروری در کسب ‌و کارها تبدیل شد. تمام فروشگاه‌ ها و مراکز خرید یا برندهای تجاری پرطرفدار به ایجاد باشگاه مشتریان روی آوردند. با این کار به ایجاد کسب‌وکاری بارونق بیشتر رسیدند.

باشگاه مشتریان وین کوین یک مجموعه هستند که به دارندگان کسب ‌و کار خدمات متفاوتی ارائه می ‌دهد. به دارندگان کسب‌وکار فنون و روش هایی که باعث وفادار شدن مشتری به آن‌ها می‌شود آموزش می ‌دهد. ابزارها و نرم‌افزارهای مناسب نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌ دهد. باشگاه مشتریان وین کوین یکی از باشگاه‌ های مشتریان ایرانی هست که می ‌تواند در زمینه‌ هایی مانند بازاریابی، کارآفرینی، بازار سازی، مدیریت کسب‌وکار به مشتریان خود کمک کند و انگیزه‌ های زیادی در مشتری‌هایشان ایجاد کند.
 

تفاوت های مدیریت ارتباط با مشتری با باشگاه مشتریان چیست؟


مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟


در مدیریت ارتباط با مشتری بیشتر به چگونگی ارتباط با مشتریان و پاسخ مناسب به نیازها و خواسته‌های آنان مورد توجه قرار می‌ گیرد. این کار باعث می ‌شود که رضایت مشتریان بیشتر جذب شود. طبیعتاً اگر رضایت مشتریان بیشتر باشد فروش و رونق کسب‌وکار نیز بیشتر می‌شود.

CRM به شما کمک می ‌کند تا کسب‌وکار خود را از دید مشتریان بررسی کنید؛ مانند یک مشتری به کیفیت و قیمت و سایر آ فرهایی که در کسب ‌و کار شما وجود دارد توجه و دقت کنید. ایرادهایی که در کسب ‌و کار شما وجود دارد و خودتان به آن پی نمی ‌برید را می ‌توان با استفاده از CRM به آن‌ها پی برد و در زمینه‌ی برطرف کردن آن تلاش کرد.

در مدیریت ارتباط با مشتریان اطلاعات مشتریان و اطلاعات بازار جمع‌ آوری می‌شوند. از این اطلاعات در جهت بهبود عملکرد شما در بازار و راضی نگه ‌داشتن مشتری‌هایتان استفاده می ‌شود. در CRM نتایج حاصل از فروش را مورد بررسی قرار می‌ دهند و با توجه به آن‌ها راه‌ها و روش‌ های مناسب جهت بهتر شدن کسب‌وکار ارائه می‌ دهند.
 

تفاوت های مدیریت ارتباط با مشتری با باشگاه مشتریان چیست؟
تفاوت های میان باشگاه مشتریان و مدیریت ارتباط با مشتریان(CRM)


در باشگاه مشتریان می ‌توان به مشتری‌ها هدیه داد ولی در CRM چنین چیزی وجود ندارد. در باشگاه مشتریان می‌توان یک رابطه‌ ی عاطفی با مشتریان ایجاد کرد ولی در CRM رابطه با مشتریان وجود دارد ولی از نوع عاطفی نیست. در CRM مشتریان نمی ‌توانند اطلاعات خود را مشاهده کنند این در حالی است که در باشگاه مشتریان این امکان فراهم است. در باشگاه مشتریان، مشتریان اغلب نرم ‌افزار مربوط به سازمان را نصب می ‌کنند ولی نمی‌ توانند در CRM دخالت داشته باشند و این امکان فقط برای کارمندان امکان ‌پذیر است. در CRM رابطه یک ‌طرفه کارمندان سازمان مربوطه با مشتریان وجود دارد ولی در باشگاه مشتریان این رابطه دوطرفه است. در باشگاه مشتریان اصل کار بر این است که مشتری وفادار شود و دوباره برای خرید مراجعه کند ولی در CRM این هدف وجود ندارد. در باشگاه مشتریان با دادن امتیازات یا تخفیف ‌های مناسب انگیزه خرید دوباره در مشتری ایجاد می‌شود ولی چنین چیزی در CRM وجود ندارد. در باشگاه مشتریان برخلاف CRM می ‌توان آنلاین خرید انجام داد. در CRM هدف اصلی مدیریت بهتر ارتباط با مشتری هست و همه اجزای آن در این راه فعالیت می ‌کنند ولی هدف اصلی در باشگاه مشتریان ارائه خدمات تشویقی برای مشتریان و وفادار سازی آن‌ها است.
 


در مجموع باشگاه مشتریان چه فایده ای دارد


این روش‌ها از پیشرفته‌ترین روش‌ها در افزایش رونق کسب‌ و کار است. امروزه از شرکت‌های بزرگ موجود در بازار کسب‌وکار گرفته تا کوچک ‌ترین آن‌ها همه به اهمیت این کار پی برده‌ اند و از این روش برای جلب مشتری و فروش بهتر خود استفاده می ‌کنند.

در آخر به این نتیجه می‌رسیم که برای فروش بهتر و سود بیشتر باید مشتری را به کسب ‌و کار خود وفادار کنیم و این کار از طریق ایجاد باشگاه مشتریان امکان‌پذیر است. ارائه تخفیف‌های زیاد و هدیه‌ ها برای مشتریان می‌ تواند به شما در انجام این کار کمک کند. در باشگاه مشتریان اصل بر وفادار سازی مشتریان است.

 برای بازاریابی و بازار سازی و مدیریت بهتر ارتباط با مشتریان می ‌توان از سیستم CRM استفاده کرد. رابطه‌ ها و طرز کار این سیستم با باشگاه مشتریان کاملاً متفاوت است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها