دزد حرفه‌ای با سه همدستش در زندان، نقشه دزدی‌ های سریالی مسلحانه از خانه‌های پایتخت‌نشین‌ها را طراحی و بعد از آزادی، اجرا كردند.
کد خبر: ۱۲۹۰۴۴۶

به گزارش خبرنگار جنایی جام‌جم، اوایل شهریور امسال مردی با پلیس 110 تهران تماس گرفت و از حمله سه سارق مسلح به خانه‌شان در محله پیروزی تهران خبر داد. ماموران در محل حاضر شده و مشاهده كردند، خانه به‌هم ریخته و سارقان پول، طلا، سكه و دلار به ارزش 800 میلیون تومان را دزدیدند.

شاكی در جریان تحقیقات گفت: شب سرقت من و مادرم در خانه بودیم كه زنگ در به صدا درآمد. مردی از پشت در می‌گفت همسایه‌مان است و كلید در ورودی را در خانه جا گذاشته، در را برایش بازكردم. بعد از ده دقیقه فردی در آپارتمان را زد كه وقتی باز كردم، سه مرد مسلح كه سر و صورت‌‌شان را با پارچه پوشانده بودند، مرا به كناری هل داده و به زور وارد شدند. آنها من و مادرم را در اتاق انداخته، دست‌ها و پاهای‌مان را با پارچه بستند و كلید گاوصندوق را به زور گرفتند. بعد از یك ساعت از خانه رفتند. به زور خودمان را آزاد کردیم و متوجه سرقت پول و ارز از داخل گاوصندوق شدیم.

ماموران در بررسی از محل سرقت، اثر انگشتی روی یك گلدان شكسته یافتند و آن را با اثر انگشت افراد سابقه‌دار در پلیس آگاهی مطابقت دادند كه مشخص شد اثر انگشت متعلق به شهرام، دزد حرفه‌ای خانه‌ها بوده كه به‌تازگی از زندان آزاد شده است.

پاتوق‌هایش زیر نظر گرفته شد تا این‌كه روزهای پایانی هفته گذشته، رد او در خانه‌ای ویلایی در تهران به دست آمد و بازداشت شد.

او بعد از ضد و نقیض‌گویی اعتراف كرد، سركرده باند است و گفت: سارق تك‌رو خانه‌ها بودم. اما در جریان دزدی آخرم مالباخته سر رسید و با ناكامی در سرقت به زندان افتادم. چهار سال در زندان بودم و در آنجا با سه مرد هم‌سلول شدم كه سارق خانه‌ها به شیوه توپی‌زنی و بالكن‌روی بودند. در آنجا باند سرقت تشكیل دادیم و بعد آزادی، دزدی‌ها را شروع كردیم. با شناسایی افراد پولدار، آنها را تعقیب و خانه‌شان را پیدا كرده و به روش‌های مختلف وارد خانه‌‌ها شده و سرقت می‌كردیم.

با اعتراف این متهم، سه همدستش نیز در تهران و شهرستان پردیس بازداشت شدند. در بازرسی از خانه‌های متهمان، تعدادی كلت كه در سرقت‌ها از آن استفاده می‌كردند نیز كشف شد.

گروه حوادث روزنامه جام جم

*عکس تزیینی است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها