مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از بارش باران طی امروز (۱۳ فروردین ماه) در غرب ایران و دامنه‌های جنوبی البرز خبرداد.
کد خبر: ۱۲۶۲۸۶۷

به گزارش جام جم آنلاین، صادق ضیائیان در گفتگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی امروز (۱۳ فروردین ماه) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس در جنوب غرب کشور و از اواخر روز در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین از بعد از ظهر امروز تا اواسط روز پنجشنبه (۱۴ فروردین ماه) با تشکیل کانون‌های گرد و خاک روی عراق و عربستان احتمال پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی در برخی مناطق غرب و شمال غرب و جنوب غرب کشور وجود دارد.

وی افزود: روز پنجشنبه (۱۴ فروردین ماه) در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب و جنوب غرب کشور همچنین در استان‌های اصفهان، فارس، بوشهر، کرمان و یزد به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر بارش باران گاهی همراه با با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اضافه کرد: با شمالی شدن باد روی دریای خزر از اواخر وقت پنج‌شنبه (۱۴ فروردین ماه) دریا مواج می‌شود و دما در استان‌های ساحلی در روز جمعه (۱۵ فروردین‌ ماه) بین ۳ تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

ضیائیان ادامه داد: جمعه (۱۵ فروردین کاه) با عبور متناوب امواج تراز میانی جو در شمال شرق و جنوب شرق و به‌صورت پراکنده در مرکز و شرق کشور در دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران به ویژه در ساعات بعد از ظهر بارش باران گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین گفت: روز شنبه (۱۶ فروردین ماه) گستره بارش محدود به نوار شمالی کشور شامل سواحل دریای خزر، شمال غرب و شمال شرق کشور خواهد شد. یکشنبه (۱۷ فروردین ماه) نیز فقط سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور شاهد بارندگی خواهند بود که بارندگی در استان‌های گلستان و خراسان شمالی به شکل رگبار و رعد و برق و از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

ضیاییان درباره وضعیت آب‌وهوایی پایتخت نیز اظهارکرد: فردا (۱۴ فروردین ماه) آسمان پایتخت ابری در برخی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد، گاهی رگبار و رعد و برق خواهد بود و به تدریج به سمت کاهش ابر می‌رود. بیشینه و کمینه دمای هوا در این روز ۱۷ و ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. پس فردا (۱۵ فروردین ماه) آسمان تهران کمی ابری گاهی همراه با وزش باد در بعد از ظهر افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده با بیشترین و کمترین دمای ۲۰ و ۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها