62 مرکز، سازمان و جمعیت در کشورهای عربی با امضای بیانیه‌ای خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران با توجه به شیوع کرونا، توقف حملات، رفع محاصره یمن و تقدیم کمک‌های انسانی به ملت فلسطین شدند.
کد خبر: ۱۲۶۲۶۹۷

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، شبکه «المسیره» گزارش داد یمن ۶۲ مرکز، ائتلاف، سازمان حقوق بشری و جمعیت و امثال آن بیانیه‌ای مشترک امضا کردند و خواستار اجرایی شدن موارد زیر شدند:

اول: از سازمان ملل درخواست می‌شود ضمن ارائه کمک‌های پزشکی و کار در راستای تحریم‌های اقتصادی آمریکا، برای تأمین تجهیزات پزشکی برای ملت ایران تلاش کند.

دوم: از سازمان ملل، شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا خواسته می‌شود با ارائه کمک‌های انسانی در راستای توقف جنگ و محاصره یمن و برقراری صلح با گفت‌وگوی یمنی-یمنی تلاش کنند.

سوم: از سازمان ملل و شورای همکاری خلیج فارس درخواست می‌شود کمک‌های انسانی پزشکی و مالی به ملت فلسطین در کرانه باختری، نوار غزه اردوگاه‌های فلسطینی ارائه دهند.

چهارم: شورای همکاری خلیج فارس و الجزائر کمک‌های انسانی پزشکی و مالی به کشورهای عربی نیازمند مانند مصر، اردن، تونس، لبنان و غیره داشته باشد.

پنجم: سازمان بهداشت جهانی به هماهنگی و وحدت میان کشورها برای تولید هر چه سریعتر واکسن کرونا شدت دهد و از آنها تعهد بگیرد این واکسن رایگان توزیع شود.

ششم: سازمان ملل در راستای بستن تمام مراکز بیولوژیک و میکروبی دارای اهداف نظامی و خصمانه تلاش کند.

هفتم: کمیته‌های سازمان ملل و فعالان سیاسی، اقتصادی و دانشگاهی‌ها و امثال آنها تهدید کنونی را به فرصت تبدیل کند.

هشتم: دولت‌ها تمام بازداشتی‌های اندیشه را آزاد کنند، در مقدمه آنها اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر سعودی هستند.

نهم: تمام سازمان‌ها و فعالان حقوق بشری در جهان در تلاش‌های داوطلبانه به دولت‌ها برای مقابله با ویروس کرونا کمک کنند.

در همین زمینه، هفته جاری دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به نامه کشورهای جهان از جمله ایران برای لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا، بر لزوم کاهش یا تعلیق تحریم‌‌ها به منظور جلوگیری از فروپاشی نظام پزشکی کشورها در مبارزه با کرونا تأکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها