برنامه "مجله وزنه برداری" دوشنبه 21 اسفند، با محمد آخوندی، عضو کمیته رسانه های جهانی فدراسیون بین المللی وزنه برداری، پیرامون مسابقات بین المللی جام فجر به گفتگو پرداخت.
کد خبر: ۱۱۲۹۱۷۱
فرصت سوزی در برگزاری رقابتهای بین المللی جام فجر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رادیو ورزش؛ محمد آخوندی، عضو کمیته رسانه های جهانی فدراسیون بین المللی وزنه برداری، در ارتباط با برگزاری مسابقات بین المللی جام فجر اهواز اظهار داشت: در کشورهای مختلف براساس اهدافی که درنظر گرفته می شود و تقویم فدراسیون، یک سری مسابقات بین المللی به صورت تورنمنت گرندپری برگزار می شود. این اهداف مشخص می تواند توسعه وزنه برداری در آن کشور باشد. یک سری مسابقات پیش از رقابتهای بزرگ هستند و برای تست بازیکنان جام های کوچکی برگزار می شود. برخی از مسابقات هم برای معرفی شهرها ترتیب داده می شود.
وی، تصریح کرد: استنباط بنده از برگزاری دور اول رقابتهای جام فجر این است که هدف ایجاد آشتی کننی در وزنه برداری ایران و وزنه برداری دنیا بوده است. دور نخست این رقابتها بسیار خوب برگزار شد. علی رغم هزینه های سرسام آور، از کیفیت خوبی برخوردار بود و رکورد جهانی در آن شکسته شد. در 2 دوره بعد، هیأت وزنه برداری و اداره کل تربیت بدنی استان خوزستان بسیار زحمت کشیدند؛ اگرچه توانستند برای وزنه برداری استان خود رونقی ایجاد کنند؛ اما متأسفانه ما در 2 دوره اخیر پسرفت داشته ایم.
آخوندی، افزود: در هیچ یک از مسابقات ما نمی بینیم که در 7 یا 8 وزن تورنمنتی را برگزار کنیم. تورنمنت ها را معمولاً برای دسته های خاصی برگزار می کنند؛ مثلاً در 4 وزن انجام می شود و از قهرمانان درجه یک دنیا برای حضور در آن دعوت به عمل می آید. جوایز دلاری هم برای آنها درنظر گرفته می شود.
ما نتایج این اتفاقات را هم دیدیم. بنده در رسانه ها خواندم مدیرکل تربیت بدنی استان خوزستان از برگزاری رقابتها و تیم های شرکت کننده ناراضی بوده است و نیز عنوان کرده این مسابقات را دیگر میزبانی نخواهند کرد. به نظرم من چنین اتفاقاتی از بین بردن سرمایه ها و فرصت هایی است که پیش روی وزنه برداری کشور بوده است.
برنامه زنده "مجله وزنه برداری" کاری از گروه مسابقات ورزشی، با اجرای محمد رضا منصوریان، روزهای دوشنبه از ساعت 09:05 به مدت 55 دقیقه از شبکه رادیویی ورزش تقدیم علاقه مندان می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها