در پی حمله تروریستی شب گذشته در منطقه منهتن نیویورک، رئیس‌جمهور آمریکا عامل این حمله را «حیوان» خطاب کرد و گفت:ورود مهاجران از طریق لاتاری به ایالات متحده را متوقف می کند .
کد خبر: ۱۰۸۹۶۸۲
ترامپ: لاتاری بی لاتاری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا عامل حمله تروریستی منهتن را «حیوان» خواند و گفت که از کنگره خواهد خواست برنامه ورود مهاجران از طریق لاتاری را متوقف کند.

روزنامه واشنگتن‌پست نوشت، ترامپ خاطرنشان کرد: تبعه ازبکی که در اقدامی تروریستی هشت نفر را با یک وانت کرایه‌ای به قتل رساند، از طریق برنامه لاتاری وارد ایالات متحده شده بود.

وی گفت: من امروز فرآیند پایان دادن به برنامه ویزای مهاجرتی گوناگونی (لاتاری) را شروع می‌کنم. از کنگره خواهم خواست که کار متوقف کردن این برنامه را هر چه سریع‌تر آغاز کند. این برنامه خوب به نظر می‌رسد اما خوب نیست. این برنامه خوب نبوده و ما مخالف آن بوده‌ایم.

رئیس‌جمهور آمریکا تأکیدکرد:‌ما هر چه سریع‌تر به سمت پایان دادن به این برنامه و حرکت به سمت سیستم مهاجرتی مبتنی بر شایستگی حرکت خواهیم کرد.

وی در ادامه از افرادی نظیر سناتور چاک شومر و گروهی از قانون‌گذاران دموکرات به خاطر رویکردشان در قبال مرزهای آمریکا انتقاد کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در صفحه توییتری خود نوشت: ما سخت می‌کوشیم تا مهاجرت براساس شایستگی‌ها باشد، نه سیستم لاتاری دموکرات‌ها.

در همین حال، چاک شومر در واکنش به این توییتر ترامپ نوشت: به نظرم برای سیاسی کردن یک فاجعه خیلی زود نیست!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها