عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتگو با جام جم آنلاین:

دریافت شهریه در مدارس دولتی غیر قانونی است

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برابر قانون اساسی، تحصیل در آموزش و پرورش رایگان است ومدارس دولتی نمی توانند تحت هیچ عنوانی اولیا را موظف کنند در قبال ثبت نام دانش آموزان خود هزینه ای پرداخت کنند. این رفتار کاملا خلاف قانون اساسی است.
کد خبر: ۱۰۶۹۱۷۳
دریافت شهریه در مدارس دولتی  غیر قانونی است

سیدمحمدباقر عبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت وگو با جام جم آنلاین در باره دریافت شهریه در مدارس دولتی که همچنان خبرهایی در این خصوص شنیده می شود گفت: اخذ شهریه تحت هر عنوانی از اولیا بابت تحصیل دانش آموز خلاف قانون است و وزارت آموزش و پرورش باید با چنین عملی برخورد کند. اگر چه این شهریه در مقابل شهریه مدارس غیر دولتی رقم بزرگی نیست و می تواند از نگاه برخی ها قابل توجیه باشد ولی مسلما اصل رایگان بودن مدارس دولتی را به زیر سوال می برد.

وی افزود:اینکه کسی و یا خیری می خواهد در مواردی به مدارس کمک کند بحثی جدا ست. ولی قانون این را می گوید اگر مدرسه اولیای دانش آموز را مکلف کرد تا بابت تحصیل دانش آموزشش پولی بدهد اولیا میتوانند به دستگاه ذیربط شکایت کنند.

نماینده مردم بیرجند درخصوص شهریه مدارس غیردولتی در سال جدید براساس نرخ تورم 17 درصدی گفت: اینها مدارس غیر دولتی هستند ولی درصد افزایش شهریه نباید از درصد تورمی که دولت اعلام کرده بالاتر باشد وقتی دولت نرخ تورم زیر 10درصد اعلام می کند نمی تواند بگوید هزینه های یک مدرسه بالای 10درصد باشد.

وی در باره ثبت نام کودکان اتباع خارجی نیزگفت: رهبر معظم انقلاب چندی پیش دستور داده‌اند که همه کودکان اتباع خارجی، چه آنها که دارای شرایط قانونی حضور در ایران هستند و چه آنها که مدارک قانونی حضور در ایران را ندارند باید در مدارس دولتی ثبت‌نام شوند، این یک تصمیم بزرگ و تاریخی است و نباید مانع تحصیل کودکان اتباع خارجی شد. ولی این که خودشان ثبت نام نمی کنند یه بحث دیگری است باید برابر ضوابط در به روی ثبت نام این کودکان باز باشد.

نعمت الله سوری/جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها