مهاجم گلزن تیم چلسی دیگر جایی درتیمش ندارد. کونته سرمربی ایتالیایی چلسی به او گفته دیگر تمایلی ندارد او را در ترکیب آبی پوشان قرار بدهد.
کد خبر: ۱۰۶۲۱۹۸
«مرد بی وطن» دنیای فوتبال: با من طوری رفتار کردند انگار خلافکارم

به گزارش جام جم آنلاین ، دیه گو کاستا اکنون کمی آرام است، بازیکنی که «مرد بی وطن» فوتبال دنیا لقب گرفته است. او که متولد برزیل است پیش از جام جهانی 2014 در حالی که به تیم ملی کشورش هم دعوت شده بود اما تابعیت اسپانیا گرفت تا برای تیم ملی اسپانیا در جام جهانی به میدان برود، چیزی که خشم و نفرت مردم برزیل را به دنبال داشت. اسپانیا عملکرد تحقیرآمیزی در جام جهانی داشت اما کاستا می گوید از انتخابش هرگز پشیمان نیست حتی با وجود اینکه بعدا از تیم ملی اسپانیا هم خط خورد.

او حالا خبرنگار دیلی میل را به حریم لوکس خانه ویلایی اش در شمال شرقی برزیل راه می دهد آن هم در حالی که با آرامشی قابل توجه در حال تماشای دیدار چلسی با بارنلی در هفته نخست لیگ برتر انگلیس است، همان مسابقه ای که چلسی سه بر دو باخت.

کاستا که به بداخلاقی معروف است با آرامش می گوید کونته (سرمربی چلسی) از خیلی وقت پیش به او گفته دیگر در چلسی جایی ندارد با اینکه کاستا خیلی گلزن است. کاستا همین طور که به صفحه تلویزیون خیره شده می گوید کونته فاقد کاریزمای یک مربی است و نمیتواند با بازیکنان تیم تحت هدایتش ارتباط دوستانه برقرار کند. اما درد کاستا چیز دیگری است. او می گوید: کونته با من مثل یک خلافکار رفتار کرد...

رفتار مهربانانه مرد بداخلاق

یک خبرنگار باید خیلی جرات داشته باشد که بدون دعوت به خانه مردی بداخلاق مثل کاستا برود. اما کاستا در را باز می کند و دستان خبرنگار را می فشارد و او را با احترام به حریم خانه لوکسش می برد. او درباره بازی توضیح می دهد: «همه چیز برای چلسی خوب پیش می رفت اما یک کارت قرمز همه چیز را تغییر داد. شما از راه دوری آمده اید. من نمیتوانم چیزی را پنهان کنم . چلسی واقعا بد بازی می کند.»

خانواده کاستا هم در خانه حضور دارند. پدرش هم هست، همانی که نام پسرش را به افتخار دیگه گو مارادونا «دیه گو» گذاشت. او مرد شوخی است اما پسرش غمگین و در عین حال آرام به نظر می رسد. دیه گو می گوید: «تابستان عجیب و غریبی بود. » . راست می گوید. او فصل گذشته بیست گل برای تیمش زد که آمار بسیار خوبی برای یک مهاجم در لیگ برتر انگلیس است اما اکنون 5 هزار مایل دورتر از باشگاهش است. چرا او به لندن برنگشت؟ به دلیل پیام کوتاه کونته. کونته به کاستا پیام داده بود: «دیگر در چلسی جایی نداری.» کاستا می گوید این پیام را یادگاری نگه داشته است و هرگز آن را از گوشی اش پاک نمی کند.

او هرگز برنمی گردد

کاستا از معدود فوتبالیست های دنیاست که با وجود درخشش در یک تیم بزرگ هرگز محبوب نشد. او حالا به دلیل غیبت های بیش از اندازه در تمرینات چلسی از این تیم اخراج شده و دستمزد چند هفته اش به عنوان جریمه به حساب باشگاه برگشته. او می گوید دیگر به شهر بی روح و بی احساس لندن برنمی گردد و می خواهد به هر شکل ممکن به مادرید و تیم اتلتیکومادرید برگردد. کاستا هنوز مرد بی وطن است. نه در برزیل محبوبیت دارد نه در اسپانیا و نه در انگلیس. اما آرام است. اهمیت نمی دهد چه می گذرد. او دیه گو است. به شیوه خودش زندگی می کند. کاستا بی توجه به این اتفاقات به تفریح هیجان انگیزی مثل جت اسکی می پردازد و با سگش در اطراف خانه لوکسشان گشت و گذار می کند.

کاستا می گوید: « من بی وطن نیستم. فقط می خواستم تجربیات زیادی به دست بیاورم. لیگ برتر انگلیس بسیار سطح بالاست و هر کسی نمی تواند در آن بازی کند. لیگ برتر انگلیس لیگ لحظه هاست. زندگی اینجا سخت است اما لحظات هیجان انگیز را هم نباید از دست بدهید.»

التماس نکنند

تصمیم دیه گو برای برنگشتن به ثروتمندترین تیم بریتانیایی قطعی است. او می گوید:«حتی اگر خود کونته هم بخواهد برنمی گردم.من نمی خواستم این تیم را ترک کنم اما رفتارها انسانی نبود. حالا باید بروم. دیگر نیازی هم ندارم کونته برایم پیام بفرستد. البته میدانم برخی از هم تیمی هایم دلشان برایم تنگ شد است. اما سران چلسی التماس هم بکنند برنمی گردم. من الان با داوید لوئیز و سسک فابرگاس از طریق "واتس آپ" در ارتباطم.دلم برایشان تنگ می شود اما وقت رفتن است.»

یک سال بازی نمی کنم

چلسی به کاستا پیام داده باید برگردد و با تیم ذخیره ها تمرین کند. اما کاستا مگر می پذیرد؟ او می گوید: «من حاضرم در برزیل بمانم و یک سال فوتبال بازی نکنم اما با تیم ذخیره ها تمرین نکنم. به همه آنها نشان می دهم می توانم قوی تر از قبل برگردم. بگذارید این تعطیلات من تمام شود. من فراری نیستم و اگر الان در لندن حضور ندارم به این خاطر است که به من احترام نگذاشتند. آنها مخالف باشند یا نه من به زودی با اتلتیکومادرید قرارداد امضا می کنم. به همین زودی. منتظر باشید.»

هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها