مردی مسلح به چاقو که با حمله به مسافران متروی شهرری موجب زخمی شدن چهار نفر ازجمله یک روحانی و یک مامور پلیس شده بود، با شلیک گلوله ماموران از پای درآمد.
کد خبر: ۱۰۵۱۹۱۴

به گزارش جام‌جم، معاون فرمانداری شهرری، شروع ماجرا را به درگیری فرد مهاجم با یک روحانی آمر به معروف و ناهی‌از منکر مربوط دانست و گفت: «در این حادثه ابتدا یکی از مسافران متروی شهرری (فرد مهاجم) به یک روحانی حمله کرد و باعث جراحت او شد. یکی از شهروندان هم برای دفاع از مجروح اقدام کرد که ضارب دست او را نیز با چاقو زخمی کرد. سپس ماموران وارد عمل شدند که با شلیک گلوله آنها، فرد مهاجم کشته شد.»

ساعاتی پس از وقوع حادثه، فرمانده انتظامی پایتخت، جزئیات بیشتری از ماجرا را بازگو کرد و گفت: «ساعت 10 و 35 دقیقه شنبه، فردی با چاقو به مردم در ایستگاه شهرری حمله و سه نفر از جمله یک روحانی را زخمی کرد. ماموران در محل حاضر شدند و به فرد مهاجم تذکر دادند سلاح خود را زمین بگذارد، اما او به ماموران نیز حمله‌ور شد و سرانجام بر اثر تیراندازی پلیس از ناحیه پا زخمی شد و در راه انتقال به بیمارستان فوت کرد.»

سردار حسین ساجدی‌نیا با بیان این‌که علت وقوع حادثه در دست بررسی است، حال مجروحان را مساعد اعلام کرد و افزود: «در این حادثه هیچ‌گونه مساله امنیتی در کار نبود. دو نفر از زخمی‌ها به شکل سرپایی درمان و مرخص شدند و فرد دیگر نیز در حال ترخیص است.» یکی از ماموران هم با حمله مرد خشمگین زخمی شد.

دقایقی پیش از او مرکز اطلاع‌رسانی پایتخت، تعداد مجروحان را پنج نفر ازجمله چهار شهروند و یک مامور پلیس اعلام کرده و نوشته بود: «ماموران پلیس ضمن خارج کردن شهروندان از محل، عملیات دستگیری و کنترل فرد مهاجم را آغاز کردند. مرد 40 ساله به چهار نفر از شهروندان با سلاح سرد حمله و آنها را زخمی کرده بود. پس از آن نیز به یکی از ماموران که قصد مهارکردنش را داشت حمله و او را نیز با سلاح سرد مجروح کرد.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است «پس از آن‌که فرد مهاجم به دستورات پلیس بی‌توجهی کرد، ماموران با رعایت قانون به‌کارگیری سلاح ابتدا چند تیر هوایی و سپس به پای فرد مهاجم شلیک کردند.»

تحقیقات پلیس درحالی برای مشخص شدن انگیزه فرد مهاجم آغاز شده است که دادستان شهرری در گفت‌وگو با میزان، از او با عنوان اراذل و اوباش نام برده و مدیرعامل متروی تهران نیز از حالت غیرعادی فرد مهاجم هنگام ورود به ایستگاه خبر داده است.

روحانی مجروح در حادثه ایستگاه متروی شهرری، امام جماعت مسجد محله دیلمان است. یکی از بستگان او با بیان این‌که مجروح پس از انتقال به بیمارستان، تحت عمل جراحی موفقیت‌آمیز قرار گرفت، درباره جزئیات حادثه به فارس گفت: «او صبح شنبه در متروی شهرری با فرد ضارب مواجه شد که برای یکی از بانوان مزاحمت ایجاد کرده بود. او در راستای اجرای امر به معروف، مرد جوان را نصیحت کرد، اما او از پشت سر با چاقو حمله و این روحانی را از ناحیه صورت، گردن و پشت مجروح کرد.» به گفته او، روحانی مجروح با تلاش پزشکان بیمارستان هفت‌تیر شهرری تحت عمل جراحی موفقیت‌آمیز قرار گرفت و روند درمانی‌اش نیز در همین بیمارستان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها