رازهای یک درد تابستانی مرموز

مراقب "سردرد بستنی" باشید!

در نگاه اول ممکن است این بستنی‌های یخی، نوعی بستنی جدید باشد که به شکل فعلی طراحی شده است ولی در واقع اینگونه نیست و این بستنی‌ها به شدت آلوده و سمی هستند و در تهیه آنها از فاضلاب استفاده شده است.
کد خبر: ۱۰۴۲۳۳۰
بستنی‌های یخی ساخته شده از فاضلاب +عکس

به گزارش جام جم آنلاین، بستنی از خوراکی‌های مورد علاقه کودکان و بزرگسالان است و به طور معمول خوردن آن لذت‌بخش است، لیکن این بستنی‌ها نه برای خوردن و لذت بردن، بلکه به عنوان بخشی از یک پروژه تحقیقاتی تهیه شده‌اند.

سه دانشجوی تایوانی دانشگاه هنرهای ملی این کشور با هدف افزایش آگاهی مردم درباره خطر روند رو به افزایش آلودگی منابع آبی این بستنی‌ها را از 100 منبع فاضلاب در این کشور تهیه کرده‌اند.

به باور این دانشجویان در نتیجه رشد اقتصادی سریع این کشور و روی آوردن مردم به شهرنشینی، منابع آبی کشور تایوان به شدت آلوده شده و نیازمند همکاری مردم و دولت برای توقف این روند آلودگی است. ا

ین سه دانشجوی دانشگاه هنرهای ملی تایوان از 100 منبع آلوده آب و فاضلاب این کشور نمونه‌هایی تهیه کرده و آنها را به شکل بستنی یخی در آورده‌اند. این بستنی‌های یخی اگر چه ظاهری جالب دارند، لیکن به شدت آلوده و سمی هستند.

در نتیجه رشد سریع اقتصاد تایوان، این کشور توانسته رده پنجم بزرگترین اقتصاد آسیا را از آن خود کند. مجمع جهانی اقتصاد، اقتصاد تایوان را پانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان رده‌بندی کرده است.

این کشور همچنین در رده 22 فهرست کشورها بر پایه تولید ناخالص داخلی ایستاده است. پالایشگاه‌های نفت، کارخانجات تولید جنگ‌افزار، مواد شیمیایی، آهن و دیگر فلزات، صنایع نساجی، صنایع داروسازی و صنایع خودروسازی و توریسم ستون‌های اصلی اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها