در بیانیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای، ضمن اعلام مبارزه با افراط گرایی و تروریسم، عضویت هند و پاکستان به عنوان اعضای دائم رسمی شد.
کد خبر: ۱۰۳۹۵۴۹
بیانیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای در آستانه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، چین روز جمعه ریاست دوره ای سازمان همکاری های شانگهای (SCO) را بر عهده گرفت و ژوئن سال آینده نیز میزبان نشست سالیانه کشورهای عضو این سازمان خواهد بود.

سران سازمان همکاری شانگهای حل سیاسی بحران سوریه را خواستار شدند

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای پس از نشست روز جمعه در آستانه گفت سران کشورهای عضو این سازمان حل و فصل سیاسی بحران سوریه را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس ،رشید عالم اف در این باره خاطر نشان کرد : «سران کشورها (عضو سازمان همکاری شانگهای) حل و فصل سیاسی (مسائل) در جمهوری سوریه از طریق گفتگوهای سوری _ سوری بر اساس مقررات شورای امنیت سازمان ملل متحد را خواستار شدند».

وی اضافه کرد :سران سازمان همکاری شانگهای بر این باور هستند که «روند آستانه به ایجاد شرایط لازم برای یافتن راه حلی قابل قبول برای بحران سوریه توسط همه طرف های حاضر در روند ژنو تحت نظر سازمان ملل متحد کمک می کند».

دبیر کل سازمان شانگهای : این سازمان در حال تبدیل شدن به نهادی کلیدی است

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای در نشست روز جمعه در آستانه اعلام کرد: این سازمان در حال تبدیل شدن به یک نهاد کلیدی در منطقه اوراسیاست و کشورهای منطقه را به یکدیگر متعهد می کند.

رشید عالم اف تصریح کرد : «سازمان همکاری شانگهای آزمون زمان را با موفقیت پشت سر گذاشته است و این در حالی است که میلیونها نفر در سراسر جهان اصول آن را درک کرده و قدردان آن هستند».

وی همچنین خاطر نشان کرد: در دوران یک ساله ریاست قزاقستان بر سازمان همکاری شانگهای ، کشورهای عضو در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و عبور غیرقانونی از مرزها ، به نتایج قابل توجهی دست پیدا کرده اند و همکاری خود با سازمان ملل متحد را به سطح بالاتری رسانده اند.

چین خواستار ترسیم طرحی برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری ترسیم شد

چین از کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای خواست یک طرح همکاری برای مبارزه با «سه نیروی شیطانی» شامل تروریسم، جدایی طلبی و افراطی گری را برای سه سال آینده برنامه ریزی کنند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا ، به منظور تقویت همکاری کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای در افزایش توانایی اعضای این سازمان جهت مبارزه با تروریسم، چین برنامه ریزی برای این طرح را خواستار شد.

صدور بیانیه نشست سران سازمان همکاری شانگهای

سران سازمان همکاری شانگهای بیانیه اجلاس آستانه را امضاء کردند.در این بیانیه ضمن اعلام مبارزه با افراط گرایی و تروریسم ، عضویت هند و پاکستان به عنوان اعضای دائم ذکر شده است.

سران سازمان همکاری شانگهای همچنین درباره کمک های هند و پاکستان با توجه به شرایط تازه آنها در این سازمان تصمیم گیری کردند.سران این سازمان همچنین گزارش های دبیرکل سازمان همکاری شانگهای و نهاد ضد تروریسم این سازمان در منطقه را دریافت کردند.

پوتین خواستار همکاری در طرح های چند جانبه اقتصادی سازمان همکاری شانگهای شد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست روز جمعه سازمان همکاری شانگهای گفت پیگیری طرح های اقتصادی در فضای سازمان همکاری شانگهای منجر به ایجاد توان بالقوه طرح های چندجانبه در منطقه اوراسیا می شود.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس ، پوتین خاطر نشان کرد : «از جنبه های اقتصادی تمرکز بر تلاش های مشترک و همکاری راهبردهای ملی و چند جانبه در فضای سازمان همکاری شانگهای ضروری است».

وی اضافه کرد :‌ «هدف این است که توان بالقوه اتحادیه اقتصادی اوراسیا ، سازمان همکاری شانگهای ، اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا و ابتکار 'یک کمربند ، یک جاده' چین ایجاد شود».

پوتین : همکاری موثر و صادقانه کشورها می تواند به شکست تروریسم کمک کند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اجلاس سازمان همکاری شانگهای گفت تنها همکاری موثر وصادقانه بین کشورهای مختلف است که می تواند به شکست تروریسم کمک کند.

پوتین تصریح کرد :«برای از بین بردن این معضل (تروریسم) ، همه کشورها باید همکاری صادقانه و موثر بر اساس حقوق بین الملل داشته باشند.»

وی افزود: مبارزه علیه تروریسم باید قاطع باشد.

پوتین گفت: ضروری است دلایل اجتماعی و اقتصادی برای تروریسم از بین برود. همچنین باید با گسترش تفکر افراطی مقابله کرد.

وی همچنین بر اهمیت نقش نهاد مبارزه با تروریسم سازمان همکاری های شانگهای تاکید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها