واکنش ظریف به تحریم‌های جدید سنای آمریکا:

تحریم‌های جدید، مخرب برجام است

محمدجواد ظریف در واکنش به تحریم‌های جدید سنای آمریکا گفت: ما به 1+5 اعلام کردیم که این تحریم‌ها مخرب برجام است و این کار ممانعت ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۱۰۳۷۲۲۵

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران افزود: امنیت و اقتصاد کشور ما متکی به مردم است و این سیاست‌ها نمی‌تواند اخلالی در روند کار ما داشته باشد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا عبور هواپیمای نظامی سعودی در ایران صحت دارد یا خیر، اظهار کرد: این اتفاق، یک اتفاق خیلی معمولی بوده است و هواپیمایی با یک مسیر پروازی که ثبت شده بوده وارد کشور شده، ولی قصد تغییر مسیر داشته است، یعنی از یک مبدا به یک مقصدی قصد عزیمت داشته، اما هم مبدا و هم مقصد خود را عوض کرده بود.

ظریف اظهار کرد: این هواپیما شامل کارشناسان نفتی بوده و این اطلاعاتی است که روز سه‌شنبه به دست آورده‌ام و کسی در وزارت خارجه از این موضوع اطلاع نداشته است. وزیر امور خارجه گفت: در هیچ‌کدام از این مراحل وزارت خارجه نقش، دخالت و هیچ اطلاعی نداشته است و این یک کار عادی و معمولی است که احتمالا در میان چند صد پروازی که هر روز از فضای جمهوری اسلامی ایران عبور می‌کند، اتفاق می‌افتد و نباید آن را یک اتفاق سیاسی قلمداد کرد. ظریف در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ادعای یکی از نمایندگان سابق مجلس درباره امضای قراردادی توسط وزارت خارجه برای تحویل سرلشکر سلیمانی به دولت آمریکا،‌ تصریح کرد: با توجه به علاقه‌ و رابطه بسیاری خوبی که با سرلشکر سلیمانی دارم، این حرف به بنده و همکارانم در وزارت خارجه گران تمام شده و حتما آن را پیگیری حقوقی خواهیم کرد؛ مگر این‌که ایشان خودشان معذرت خواهی و مهم‌تر از آن توبه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها