روزنامه نیویورک تایمز نوشت: «جارد کوشنر» داماد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، دلال معامله تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری دولت ترامپ با عربستان است.
کد خبر: ۱۰۳۲۳۶۲
داماد ترامپ معامله تسلیحاتی آمریکا و عربستان را دلالی می کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی این روزنامه آمریکایی نوشت: «جارد کوشنر» داماد رئیس‌جمهور آمریکا بعد از ظهر روز اول ماه مه (11 اردیبهشت) در یک اتاق در کاخ سفید، از یک هیئت عالی رتبه سعودی‌ استقبال کرد و گفتگوی گرمی با آنها داشت و به آنها گفت: بیایید امروز این کار را تمام کنیم.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: «منظور جارد کوشنر قرارداد تسلیحاتی بیش از 100 میلیارد دلاری بود که دولت (ترامپ) امید داشت در جریان سفر آقای ترامپ به کشور پادشاهی عربستان سعودی امضا شود. دو طرف درباره یک لیست خرید شامل هواپیماها، کشتی‌ها و بمب‌های هوشمند با هم صحبت کردند. پس از آن، یک مقام آمریکایی موضوع خرید سامانه راداری پیچیده با قابلیت ساقط کردن موشکهای بالستیک را مطرح کرد.»

به گفته مقامات آمریکایی، کوشنر (داماد و مشاور ترامپ) با این حس که قیمت مد نظر ممکن است مسئله ساز باشد- و همانگونه که چندین مقام دولتی آمریکا در این باره گفته اند- در جریان نشست هیئت عربستان سعودی، گوشی تلفن را برداشت و با «ماریلین هیسون» مدیر شرکت لاکهید مارتین- شرکت سازنده سیستم های راداری- تماس گرفت و از او خواست که آیا امکان تخفیف در قیمت سامانه (تاد) برای ریاض وجود دارد یا نه که خانم هیسون درحالی که مهمانان کوشنر منتظر بودند، گفت که این موضوع را بررسی می‌کند.

این درخواست، بخشی از تلاش ‌های دولت آمریکا برای اطمینان از نهایی شدن فروش حدود 110 میلیارد دلار تسلیحات به عربستان سعودی پیش از سفر ترامپ به عربستان سعودی بوده است.

مداخله شخصی آقای کوشنر در فروش تسلیحات، نشان دهنده شواهد بیشتری از آمادگی کاخ سفید دولت ترامپ برای رهایی از روشهای معمول به نفع معامله های غیر رسمی و شخصی است. این موضوع همچنین نشان دهنده این است که چطور دولت ترامپ با تاکید بر قدرت سخت و چانه زدن بر سر دیپلماسی سنتی، به تغییر موقعیت آمریکا در خاورمیانه امیدوار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها