عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین؛

وزارتخانه جوانان تشکیل شود

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: استقبال هموطنان در خارج از کشور به خصوص جوانان، نسل دومی ها و دانشجویان از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بسیار گسترده، مثبت و فراگیر بوده است.
کد خبر: ۱۰۳۲۲۷۲
استقبال ایرانیان خارج از کشور از انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش جام جم آنلاین، بهرام قاسمی که امروز (جمعه) برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در حسینیه جماران حضور یافته بود، در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تعبیر نمایندگی های سیاسی ایران در کشورهایی که به وقت محلی انتخابات در آنجا آغاز شده، این بود که این دوره از انتخابات، یکی از انتخابات بی نظیر است.

وی با یادآوری اینکه انتخابات در ساعت 8 به وقت محلی در کشورهای مختلف آغاز می شود، گفت: آخرین گزارش ها در کشورهای حوزه اقیانوسیه و برخی کشورهای آسیایی که انتخابات در آنجا آغاز شده، از مشارکت گسترده ایرانیان خارج از کشور حکایت دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره تاثیر حضور مردم در پای صندوق های رای در تحکیم موقعیت بین المللی و منطقه ای ایران نیز اظهار داشت: از آنجا که ایران عضو هیچ اتحادیه نظامی و امنیتی در جهان نیست و استقلال خود را دارد، تنها چیزی که به آن متکی است، نیروهای مردمی است که همواره در صحنه های مختلف حضور داشته اند.

قاسمی افزود: مردم در چهار دهه گذشته حضور خود را در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ثابت کرده اند و نشان داده اند که می توان از این ظرفیت برای ارتقای جایگاه منطقه ای و بین المللی کشور بهره برد.

وی اظهار داشت: انتخابات امروز در ایران می تواند نقطه عطف و آغازین دیگری در مسیر حرکت ملت ایران باشد.

قاسمی یادآور شد: با توجه به روند تحولات در منطقه و جهان و حساسیتی که کشورمان در عرصه منطقه ای و به ویژه بحران های موجود در منطقه با آن مواجه است، می توان با هوشمندی ملت، امنیت و ثبات کشور را حفظ کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه با اشاره به تحولات اقتصادی کشور پس از اجرای برجام، ابراز امیدواری کرد که ملت ایران بتواند مسیر تحولات اقتصادی خود را نیز با توجه به لغو بخشی از تحریم ها ادامه دهد.

وی حضور مردم در این انتخابات را گسترده توصیف کرد و افزود: مردم همان گونه که در دوران های گذشته به اشکال مختلف از جمله جنگ تحمیلی و دوران سازندگی، نقش آفرین بوده اند، این بار نیز نقش خود را ایفا کرده اند.

قاسمی ابراز امیدواری کرد که با حضوری که مردم در پای صندوق رای داشته اند، بتوانند حماسه ای دیگر خلق کنند و به قدرت های خارجی یاد بدهند و تکرار کنند که مردم ایران مستقل و آزاد هسنتد و آرامش و ثبات و آبادانی خود را طلب می کنند.

در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 56 میلیون و 410 هزارو 234 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که امروز با مراجعه به شعب اخذ رای در سراسر کشور آرای خود را به صندوق های رای می اندازند.

در این دوره از انتخابات، یک میلیون و 350 هزار و 294 نفر برای نخستین بار می توانند در انتخابات شرکت می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها