معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت که در دولت تدبیر و امید 36 تصفیه خانه بهره برداری شد و در مجموع 24 درصد تصفیه خانه های کشور در دولت یازدهم به انجام رسیده است.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۷۲

به گزارش ایرنا، حمیدرضا جانباز در آیین بهره برداری از سامانه آب شیرین کن اشتهارد در استان البرز، افزود: سامانه آب شیرین کن اشتهارد نمونه ای از صدها طرح بهره برداری شده در مناطق محروم است.

وی ادامه داد: گاهی نقدهایی می شود که دولت توجهی به مناطق محروم نداشته است، در حالی که وقتی دولت یازدهم کشور را تحویل گرفت، شرکت های آب و فاضلاب روستایی در مرحله تعلیق و بلاتکلیفی بود و این شرکت ها در دولت یازدهم با ساختار جدید شروع بکار کردند.

جانباز گفت: وقتی نفت 100 دلار می فروختیم، اعتبارات روستایی صفر بود و در سال 94 با نفت 30 دلار افزایش اعتبار پیدا کردیم.

وی افزود: اعتبارات زیست محیطی، از نیمه 92 تا کنون بیش از یک میلیون متر مکعب به ظرفیت فاضلاب اضافه کردیم و جمعیت تحت پوشش فاضلاب به 45.1 درصد ارتقا دادیم.

جانباز گفت: امروز سرانه مصرف آب به 690 لیتر کاهش پیدا کرده و82 پروژه با همکاری بخش خصوصی و با اعتبار بیش از 5 هزار میلیارد تومان انجام شده است.

وی با قدردانی از تلاش های استاندار البرز گفت: استان البرز شرایط خاص جمعیتی دارد. در شهر کرج طی سه سال 100 هزار انشعاب جدید ایجاد کرده ایم.

وی افزود:با پیگیری های استاندار و دستور وزیر نیرو، تصفیه خانه شماره 3 را با اعتبار 50 میلیارد تومان حمایت خواهیم کرد.

جانباز ادامه داد:جمعیت تحت پوشش در البرز از 16 درصد به 26 درصد افزایش پیدا کرده و برای تکمیل طرح فاضلآب کرج 1000 میلیارد اعتبار نیاز است که از طریق فاینانس اقداماتی انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دو طرح شبکه فاضلاب و کنار گذر شهرستان اشتهارد در استان البرز نیز در مرحله مطالعات و اجراست.

جانباز افزود: در دولت تدبیر و امید از سال 93،شرکت آبفای استان البرز برای تامین آب شرب اقدامات جهادی را آغاز کرد و 400 میلیارد تومان بمنظور توسعه آب و فاضلاب هزینه کرده است.

وی گفت:افزایش 1500 متر ظرفیت تصفیه خانه،ایجاد 65 هزار متر مکعب مخزن آب،تامین انشعاب 110 هزار واحد مسکونی از جمله این طرح ها بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها