به گزارش رسانه‌های امریکایی، کنگره این کشور در حال بررسی مصوبه جدیدی برای برای تحریم شرکت ماهان‌ایر ایران است.
کد خبر: ۱۰۲۷۲۸۵
کنگره آمریکا تحریم علیه ماهان را بررسی می کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پرس تی وی، پایگاه خبری واشنگتن فیری بیکن گزارش داد در این طرح جدید دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، موظف است فهرست تمام فرودگاه‌هایی را که این شرکت هواپیمایی ایرانی به آنها پرواز دارد، در اختیار کنگره قرار دهد.

بر اساس طرح جدید کنگره، این اطلاعات برای افزایش اقدامات امنیتی در مورد همه هواپیماهای ورودی به آسمان امریکا که ممکن است در فرودگاه‌های مورد استفاده ماهان‌ایر توقف داشته باشند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فیری بیکن اعلام کرد این طرح که به طور خاص ماهان‌ایر را هدف قرار می‌دهد به عنوان «نخستین اقدام کنگره علیه ماهان و دیگر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی» محسوب می‌شود.

این طرح در شرایطی در کنگره امریکا کلید خورده است که شرکت هواپیماسازی بوئینگ طرح‌هایی به ارزش چند میلیارد دلار را برای فروش چندین فروند هواپیمای مسافربری به شرکت ایران‌ایر اعلام کرد.

به موجب این توافق، بوئینگ موظف است حدود 80 هواپیما در اختیار ایران‌ایر قرار دهد اما اقدامات کنگره تردیدهایی را درباره سرنوشت این قرارداد به وجود آورده است.

نمایندگان کنگره امریکا برای برهم زدن اینگونه توافق‌ها به دفعات تلاش کرده‌اند و از زمان ورود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، به کاخ سفید بر شدت این اقدامات قانون‌گذاران امریکایی افزوده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها