دمیر ساگولج عکاس خبرگزاری رویترز که در سال های اخیر بارها به کره شمالی سفر کرده و از زوایای مختلف زندگی مردمان این کشور عکاسی کرده مجموعه ای از عکس های مربوط به مترو پیونگ یانگ را برای این خبرگزاری فرستاده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۳۲۵
در متروی پیونگ‌یانگ چه  می گذرد؟ +عکس

به گزارش جام جم آنلاین از مشرق، عکاس این خبرگزاری پس از آنکه در سال ۲۰۱۴ دولت کره شمالی تصمیم گرفت از ایستگاه های متروی پیونگ یانگ به عنوان جاذبه گردشگری استفاده کند بارها به آنجا رفته و عکاسی کرده است.

مترو پیونگ‌یانگ که پیشتر یک پناهگاه بوده در دهه ۷۰ میلادی توسط یک شرکت آلمانی و به سبک متروهای آلمان شرق سابق ساخته شد و به دلیل شیوه ویژه خاص معماری همواره مورد توجه معدود گردشگران اروپایی است که به کره‌شمالی سفر می‌کنند.

اولین خط مترو پیونگ‌یانگ در سال ۱۹۷۳ افتتاح شد. این خط مترو که عمیق‌ترین و ارزان‌ترین مترو جهان به شمار می‌رود، دارای یک موزه اختصاصی بوده و در آن بجای تابلوهای تبلیغاتی تصاویری از «کیم ایل سونگ» - رهبر سابق کره شمالی - و «کیم جونگ ایل» - رهبر کنونی این کشور - نصب شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
مسعود***
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
۰
۰
ولی چهره هاشون چقدر سختی كشیدست و چقدر غم داره تو نگاهشون
الی
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۳۱
آقا جان تو مترو تهران به قیافه ها نگاه كن تا معنی غم رو متوجه بشی
بینام
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۱
۰
۰
روزی برای رفتن به برلن غربی مجبور شدیم از داخل المان شرقی انزمان عبور كنیم.سوار یك قطار برقی شدیم وراه افتادیم تا مرز همه چیز عادی بود وقطار باسرعت 120كیلومتر در ساعت می رفت و تمام كنترل های قطار نظیر سوزنبانی وغیره كامپیوتری بود ولی به مرز كه رسیدیم لوكوموتیو برقی دیزلی شد وشوفاژبرقی تبدیل به شوفاژبخاری شدوراننده وخدمه كلا عوض شدندبعداز یك ساعت كارهای مقدماتی راه افتادیم در بعضی نقاط سوزنبان نگون بخت بر بالای برجكی نشسته بود وبا تعداد زیادی اهرم مثلا 20یا30تاكه جلویش بود میبایست قطار ابوطیاره رابه خطی كه میبایست راهنمائی كند وای بحالش اگر كوچكترین اشتباهی میكرد .چراغی هم نه سبز نه قرمز ونه زرد وجود نداشت ولوكوموتیوران فلك زده با پلاكهای رنگی راهنمائی میشد.در مجموع قطار 3بار برای سوختگیری ویااب گیری متوقف شد امابین دو دیواربتنی بلند بطول 2برابر قطار كه در سراسر 2طرف دیوار نگهبانان مسلح همراه سگهایشان چهار چشمی اوضاع را زیر نظر داشتند.فایده ندارد خسته شدم باید یك كتاب بنویسم.

نیازمندی ها