روسیه از آمادگی خود جهت دسترسی بازرسان به پایگاه هوایی سوریه خبر داده است که به گفتۀ مخالفان دولت دمشق از آن برای اجرای «حملۀ شیمیایی» استفاده شد.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۲۶
آمادگی مسکو برای دادن اجازه بازرسی از پایگاه هوایی سوریه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پرس تی وی، دست‌کم 86 تن هفتۀ گذشته در شهرک خان شیخون سوریه براثر آنچه حملۀ شیمیایی دولت سوریه ادعا شد جان باختند. دمشق با رد این ادعا اعلام کرد که انبار تسلیحات شیمیایی معارضان دولت در حملات هوایی ارتش سوریه هدف قرار گرفت.

اما کشورهای غربی اصرار دارند که دمشق را عامل این حمله بدانند. ارتش امریکا جمعه پایگاه هوایی شعیرات را هدف حملات موشکی خود قرارداد و آن را در واکنش به «حملۀ شیمیایی» 5 آوریل (17فروردین) برشمرد.

روسیه که به درخواست دمشق در سوریه عملیات هوایی انجام می‌دهد، استفادۀ دولت سوریه از هرگونه سلاح شیمیایی را رد کرده است.

ژنرال سرگئی رادسکوی، رئیس عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، سه‌شنبه گفت که روسیه به بازرسان بین‌المللی این امکان را می‌دهد که از این پایگاه بازدید کنند.

وی گفت: «کارشناسان می‌دانند که پنهان کردن آثار تسلیحات شیمیایی غیرممکن است.»

وی افزود که دولت سوریه نیز آمادگی دارد تا امکان دسترسی کارشناسان سازمان منع استفاده از سلاح شیمیایی را به این پایگاه فراهم آورد.

مقام نظامی روس همچنین گفت که دولت سوریه هیچ‌گونه سلاح شیمیایی در اختیار نداشته و باوجود تحمیل شکست‌های پی‌درپی به پیکارجویان معارض دمشق که اکنون از نقاط تحت اشغال خود در سوریه متواری هستند، نیازی به توسل به سلاح شیمیایی نداشته است.

ایران نیز پیشنهاد کرده است تا تحقیقی مستقل دربارۀ این اتهامات انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها