خانم "پارک گئون هی" رئیس جمهوری برکنار شده کره جنوبی روز پنجشنبه به اتهام فساد مالی و سوء استفاده از قدرت بازداشت شد.
کد خبر: ۱۰۱۴۵۰۲
رئیس جمهور برکنار شده کره جنوبی بازداشت شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دادگاهی در کره جنوبی با تایید این موضوع اعلام کرد که گئون های به بازداشت گاه منتقل شده است.

پس از مدت ها اعتراض های مردمی، روز بیستم اسفند ماه سال گذشته قضات دادگاه قانون اساسی کره جنوبی «پارک گئون هی» رئیس جمهوری کره جنوبی را از سمت خود برکنار کردند.

آنها همچنین خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در طی 60 روز آینده شدند.

رای دادگاه قانون اساسی در واقع تایید کننده طرح استیضاح و سلب اختیارات خانم هی بود که در ماه دسامبر سال گذشته در مجلس کره تصویب شده بود.

این برای اولین بار از 1980 است که رئیس جمهوری کره جنوبی پیش از پایان مدت قانونی خود برکنار می شود.

اواسط اسفندماه سال گذشته دادگاه ویژه بررسی فساد مالی و سیاسی رئیس جمهوری کره جنوبی، وی و دوستش «چوی سون-سیل» را به جرم دریافت رشوه از شرکت سامسونگ متهم کرد.

منابع خبری گزارش کرده اند که شرکت سامسونگ میلیون ها دلار پرداخت کرده است تا از حمایت پارک و چوی برای اقداماتی از جمله تلفیق دو شرکت وابسته برخوردار شود.

همچنین خانم پارک متهم است نام حدود ده هزار نفر از شخصیت های فرهنگی را که منتقد سیاست هایش بودند، در لیست سیاه وارد کرده است.

ماه اکتبر سال گذشته میلادی فاش شد رئیس جمهوری کره جنوبی به یکی از دوستان نزدیک خود که هیچ نقش حکومتی نداشته اجازه مداخله در امور سیاسی و مالی را داده است؛ بعد از آن پارک گئون-هی از سمت خود تعلیق شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیر
United States
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۱
۰
۰
اونا كارشون حساب كتاب داره فكر كردین مث ایرانه كه طرف تا تو قدرته و مسئولیت داره جلو چشم همه دزدی میكنه از بیت المال بعد وقتی دوره مسئولیتش تموم شد اونوقت میان یقشو میگیرن كه آقا پولایی رو كه ما دیدیم دزدیدی رو برو از خارج كشور و از امریكا و اروپا برگردون!!!

نیازمندی ها