وزیر امور خارجه مالزی روز جمعه در آیین استقبال از شهروندان کشورش پس از بازگشت از پیونگ یانگ، تایید کرد که جسد 'کیم جونگ نام' برادر ناتنی رهبر کره شمالی نیز پس از نگهداری 6 هفته ای در بیمارستانی در کوالالامپور در مسیر بازگشت به کره شمالی است.
کد خبر: ۱۰۱۴۴۸۳
مالزی جسد برادر ناتنی رهبر کره شمالی را تحویل داد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، رسانه های مالزی و چینی گزارش کردند جسد 'کیم جونگ نام' برادر ناتنی رهبر کره شمالی روز پنجشنبه به پرواز ساعت 19 و 39 دقیقه کوالالامپور به پکن قرار داده شده و یک ون سفارت کره شمالی و مقامات رسمی این سفارت نیز اوایل صبح جمعه فرودگاه پکن را ترک کرده اند.
پیش بینی می شود جسد 'کیم جونگ نام' با پرواز 'ایر کوریا' تا پیش از روز شنبه به 'پیونگ یانگ' منتقل شود.
کره جنوبی، پیونگ یانگ را به دلیل این قتل به روش جنگ سرد مقصر می داند و رهبری کره شمالی را مسئول دستور قتل برادر ناتنی خود معرفی می کند، اما از سوی دیگر، کره شمالی این اتهامات را رد و تحقیقات مالزی در ارتباط با این پرونده را تلاشی برای لکه دار کردن دولت خود می داند.
پس از توافق مالزی و کره شمالی برای پایان تنش در مناسبات دو کشور و موافقت کوالالامپور با بازگرداندن جسد 'کیم جونگ نام'، 9 شهروند مالزی نیز مجوز خروج از پیونگ یانگ دریافت کرده و صبح جمعه وارد خاک مالزی شدند.
قتل 'کیم جونگ نام' که روز 13 فوریه (25 بهمن ماه) رخ دارد، باعث تنش هایی در روابط کوالالامپور – پیونگ یانگ شد، به گونه ای که سفرای دو طرف مجبور به بازگشت به کشور خود شدند و شهروندان دو طرف نیز قادر به بازگشت به کشور خود نبودند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها